Audi A1 Sportback este o mașină mică și elegantă , confortabilă și practică. Este ușor de condus și are o gamă bună de motoare pe benzină, dar nu există unități diesel super-economice.
Acest scor este acordat de echipa noastră de
după teste ample ale mașinii
Ce e bun
Ce nu e asa de bine
Este Audi A1 Sportback o mașină bună?
Dacă sunteți în căutarea unei mașini mici, ușor de condus, dar nu doriți să faceți compromisuri în ceea ce privește calitatea, Audi A1 Sportback merită o privire. Seamănă puțin cu oul Fabergé, pentru că este mic și arată și se simte scump, dar costă destul de mult să cumperi în primul rând, chiar dacă este destul de ieftin să rulezi după aceea.
Este de fapt cea mai luxoasă mașină mică din jur, deși mașini precum Volkswagen Polo sau Mini hatchback o rulează aproape, în timp ce Seat Ibiza și Ford Fiesta de vârf nu sunt prea departe.
A1 este un lucru izbitor de privit. Luați partea din față cu admisie, de exemplu. Sigur, multe dintre grilele negre din plastic nu duc de fapt nicăieri, dar cel puțin fac ca Audi A1 Sportback să arate mult mai sportiv decât o trapă Mini sau VW Polo. Arată și mai bine dacă dorești o mașină cu specificații de top, cu jante mari din aliaj și o vopsire atrăgătoare în două tonuri.
Asta nu înseamnă că trebuie să iei o mașină de vârf pentru a obține Audi A1 Sportback cu un interior frumos. Fiecare mașină primește un sistem de infotainment cu ecran dublu și un număr bun de materiale plastice elegante presărate în zonă pentru a o face să se simtă mai luxoasă decât majoritatea hatchback-urilor mici . Există, totuși, câteva ornamente, în special pe uși, care lasă o atingere laterală în jos.
Audi A1 Sportback este, de asemenea, mult mai spațios decât micul tău vehicul de familie. Există o mulțime de spațiu pentru cap în față, o mulțime de reglaje ale scaunului pentru a te ajuta să fii confortabil și există suficient spațiu în spate pentru ca încă doi adulți să vină la plimbare fără ca aceștia să se simtă prea încordați. Cizma este destul de încăpătoare și în comparație cu alternativele, așa că puteți strânge câteva valize sau chiar un set de crose de golf fără prea multe bătăi de cap și există spațiu pentru o bicicletă dacă răsturnați scaunele în jos.
Totuși, sunt șanse să nu folosiți Audi A1 Sportback pentru a transporta încărcături grele către și dinspre vârf. Mai probabil, veți merge spre și dinspre oraș la orele de vârf, unde dimensiunile mici ale lui A1, comenzile luminoase și vizibilitatea decentă fac să treceți prin golurile din trafic.
Dacă petreci mult timp în oraș, modelul pe benzină cu trei cilindri 20 TFSI este motorul potrivit. Acestea fiind spuse, există o selecție de modele din ce în ce mai puternice cu 30, 35 și 40 de modele cu patru cilindri, care sunt mai potrivite pentru călătorii mai lungi și călătorii lungi pe autostradă. Toate sunt destul de netede și destul de economice, dar este păcat că nu puteți obține Audi A1 Sportback cu un motor diesel care consumă combustibil pentru curse lungi de cross-country.
În ceea ce privește călătoriile lungi, cutia de viteze automată opțională a lui Audi A1 Sportback ajută la limita perioadelor lungi la volan, dar poate fi puțin sacadată la viteze mici. Cutiile de viteze manuale standard sunt ușor de utilizat, dar, chiar și cu cea mai elegantă unitate cu șase trepte montată, Audi A1 Sportback nu este la fel de distractiv să pornească pe un drum de țară liniștit, precum Ford Fiesta sau Mini hatchback.
Totuși, dacă sunteți în căutarea unei mașini mici de lux, cu o cabină spațioasă și o mulțime de kit standard, puține mașini fac o treabă la fel de bună ca Audi A1 Sportback.
De ce să nu vedeți cât puteți economisi, verificând cele mai recente oferte Audi A1 Sportback sau citiți mai departe pentru secțiunile noastre detaliate de revizuire a interiorului și specificațiilor.
A1 este oferit în variantele Technik, Sport, S Line și Vorsprung, împreună cu un S Line Competition rezervat celui mai puternic motor disponibil.
Există patru motoare turbo în total, cu trei și patru cilindri, cu o capacitate cuprinsă între 1,0 și 1,5 litri și toate alimentate pe benzină.
Gama începe cu un 25 TFSI (95 CP), urmat de 30 TFSI (116 CP) și 35 TFSI (150 CP), în timp ce vârful gamei este 200 CP 40 TFSI disponibil exclusiv în echiparea S Line Competition. Toate motoarele vin cu o gamă de transmisii automate manuale sau S-Tronic, altele decât 40 TFSI, care este doar S-Tronic.
În oraș
Având în vedere dimensiunile sale compacte, te-ai aștepta ca A1 să fie o mașină orientată spre oraș, care este perfect ca acasă pe străzile aglomerate. Dar, în timp ce vizibilitatea înainte este excelentă, stâlpii enormi din spate fac manevrarea mai dificilă decât ar trebui să fie, așa că nu este atât de ușor pe cât ar trebui să fie parcarea.
Acestea fiind spuse, este o mașină foarte plăcută și rafinată în care să-ți petreci timpul și este cu o tăietură peste obișnuitul supermini dacă ai de gând să stai în traficul orașului.
Pe autostrada
Pe măsură ce mașinile mici merg, A1 Sportback este foarte rafinat, mai ales la viteze de croazieră unde atât zgomotul de la drum, cât și cel al vântului sunt foarte bine suprimat pentru o mașină atât de mică. Acea insignă Audi înseamnă mai mult decât statut, înseamnă, de asemenea, că A1 are un rafinament mai mare. Se simte ca o mașină de calitate.
Pe un drum întortocheat
Orice ai face, nu te aștepta la niveluri Mini de ținere de drum sau agilitate aici. Nu este că A1 nu se descurcă bine – nu este niciodată altceva decât liniștitor – dar pur și simplu nu are senzația ascuțită punct la punct care face ca trapa Mini să fie atât de captivantă.
Este o mașină mică civilizată și adultă, dar nu sportivă, deși are un nivel bun de aderență și frâne impresionante și puternice. Din punct de vedere al confortului, este bine pe drumuri netede, dar tinde să se simtă neliniștit și agitat pe suprafețe neuniforme și rupte.
Acum la a treia generație, Audi A1 a evoluat pentru a deveni o trapă mică cu cinci uși adultă, mai degrabă decât trapa mică cu caracter ca și cum a început viața.
Este compact după standardele moderne, dar este încă cu 56 mm mai lung decât predecesorul său, deși mai îngust și mai jos.
Cabina este elegantă și clinică, cu o senzație premium, dar stâlpii groși din spate înseamnă că senzorii de parcare sau camerele din spate sunt o opțiune foarte utilă, deoarece vizibilitatea în spate este destul de slabă.
Totuși, este o mașină ușor în care te simți confortabil, cu suport lombar pe toate, cu excepția modelului de bază și scaune ferme, dar care susțin.
Spatiu pe banchetele din spate
În spate, A1 Sportback oferă puțin mai multă flexibilitate decât trapele mici comparative și are Mini-ul trântit într-o pălărie înclinată. Va potrivi patru adulți într-un confort relativ, având în vedere că este o mașină mică și este cu siguranță aproape de vârful clasei pentru confortul banchetei din spate. Există două puncte de montare ISOFIX.
Spațiu de pornire
Sportback este, în general, destul de bun în ceea ce privește capacitatea bagajelor, cu 335 de litri de spațiu cu scaunele din spate blocate la loc și 1.090 cu ele pliate. Veți găsi mult mai puțin spațiu în portbagaj la un Mini (211 litri), dar există mai mult la un VW Polo (351 litri) sau SEAT Ibiza (355 litri).
Calitatea interioară se potrivește cu prețul hatchback high-end, deși plasticele mai ieftine nu sunt complet eliminate
O parte a atracției lui A1 (și justificarea etichetei sale de preț premium) este calitatea sa interioară și cu siguranță arată o parte, cu materiale moale la atingere pe tabloul de bord, comutatoare de înaltă calitate și elemente decorative negre pian.
Priviți cu atenție, totuși, deoarece nu este atât de high-end pe cât pare la început, cu materiale plastice de calitate mai ieftine pe uși și în jurul frânei de mână și a angrenajului.
Butoanele tradiționale de încălzire și ventilație sunt binevenite în comparație cu comenzile complicate de pe ecranul tactil ale unor rivali, dar cadranele și instrumentele sunt toate digitale, cu opțiunea de a schimba afișajul standard de 10,3 inchi cu un „Smart Cockpit” mai configurabil, dacă optați. pentru Pachetul Tehnologic scump.
Restul comenzilor operează prin intermediul unui ecran tactil infotainment de 8,80 inchi cu comenzi cu pictograme. Toate modelele beneficiază de oglindire prin Bluetooth, DAB și Apple CarPlay/Android Auto.
Dacă adăugați pachetul de tehnologie, ecranul crește la 10,1 inchi și veți obține navigație prin satelit, wireless și încărcarea telefonului. Un pachet Confort și sunet adaugă un stereo Bang&Olufsen de 560 W.
MPG, emisii și taxe
În ceea ce privește costurile de funcționare, A1 este scump de cumpărat, dar își păstrează valoarea mai bine decât rivalii săi cheie, cu cele mai mari valori reziduale din clasă.
Motorul pe benzină de 1,0 litri de 108 CP este cea mai economică opțiune cu 51 mpg și 124 g/km de CO2, în timp ce motorul 1,5 returnează 47,1 mpg și 135 g/km.
În ceea ce privește impozitul pe mașina de companie, majoritatea rivalilor vor fi mai ieftini datorită prețului de listă relative ridicat al A1.
Siguranță și securitate
Audi A1 a obținut un total de cinci stele la testarea Euro NCAP, iar kitul de siguranță include Audi Pre-sense „Front” cu recunoaștere a pietonilor și cicliștilor, care ajută la frânare în cazul în care ceva împușcă în fața mașinii.
De asemenea, primește avertizare de părăsire a benzii de rulare, asistență la pornire în deal și un limitator de viteză pe care îl puteți seta din meniul de conducere. Toate A1 Sportbacks beneficiază de Audi Connect Safety and Service, inclusiv e-call, care avertizează serviciile de urgență în cazul unui accident.
Fiabilitate și probleme
Audi oferă o garanție destul de simplă de trei ani/60.000 de mile pentru A1 Sportback, inclusiv acoperire pentru avarii și recuperare, iar garanția caroseriei este de 12 ani. Până acum nu au existat retrageri din Marea Britanie.