Audi Q2 este un SUV mic, cu un interior inteligent și o poziție de conducere ridicată, dar scaunele sale din spate nu sunt deosebit de confortabile, iar modelele cu specificații înalte sunt destul de scumpe.
Acest scor este acordat de echipa noastră de
după teste ample ale mașinii
Ce e bun
Ce nu e asa de bine
[wpsm_toplist]
Este Audi Q2 o mașină bună?
SUV-urile mici și elegante, cum ar fi Audi Q2, sunt un pic ca o pereche de pantofi Jimmy Choo. Ei spun: Îmi plac lucrurile frumoase care mă fac să mă simt grozav. Totuși, mergi în off-road în ele și probabil că nu se va termina teribil de bine.
O insignă de dorit și un stil serios cutituit fac Audi Q2 să înceapă bine și îl diferențiază de alte SUV-uri de drum, cum ar fi BMW X2 și Mercedes GLA .
Intrați înăuntru, și este afacerea Audi ca de obicei – aveți un aspect simplu al tabloului de bord, o mulțime de butoane și comutatoare elegante și un sistem de infotainment destul de intuitiv. Este păcat că acesta nu este la fel de ușor de utilizat ca sistemul de la un BMW X2, dar puteți plăti suplimentar pentru a înlocui cadranele standard cu un afișaj digital care arată fantastic.
Puteți înfrumuseța un pic restul cabinei Audi Q2 cu niște ornamente colorate la mașinile cu specificații înalte, dar indiferent de modelul pe care îl alegeți, veți primi un set de scaune față de susținere, cu multe ajustări.
Audi Q2 este proiectat pentru a vă oferi factorul de bine al unui Audi A3, dar cu o poziție de condus mai înaltă și senzația suplimentară de siguranță care vine odată cu acesta.
Din păcate, scaunele din spate nu sunt nici pe departe la fel de confortabile datorită designului lor vertical, care face dificilă relaxarea pasagerilor înalți în călătorii lungi. Nici nu este suficient loc pentru trei adulți să stea unul lângă altul, iar deschiderile înguste ale ușii din spate fac să fie puțin dificil să ridici într-un scaun mare pentru copii.
Din fericire, umplerea portbagajului Audi Q2 nu este o mare bătaie de cap, dar puteți pune mai multe bagaje în portbagajul unui Mini Countryman .
Deci, Audi Q2 nu este cel mai mare SUV mic, dar acest lucru îl face să se simtă ca acasă în oraș. Există câteva puncte moarte mari cu care trebuie să te confrunți, dar direcția ușoară a lui Q2 te ajută să manevrezi prin spații înguste, iar suspensia destul de moale menține lucrurile confortabile peste gropi. Te vei distra mai mult pe un drum întortocheat într-un BMW X2, dar Audi Q2 este un autostradă relaxant și liniștit.
Dacă sună ca tipul tău de condus, alege un Audi Q2 cu motor diesel. Sau, dacă petreceți mai mult timp în oraș, alegeți unul dintre motoarele pe benzină. Cutia de viteze manuală standard este ușor de folosit, dar veți dori să încercați automata opțională dacă petreceți mult timp în trafic.
Deci, Audi Q2 este mai mult decât un chip frumos. S-ar putea să nu fie grozav off-road, dar este o alegere bună dacă sunteți în căutarea unui SUV de dorit, stilat, cu o cabină elegantă, cu care este ușor de trait.
Există aer curat între fiecare dintre cele patru niveluri de echipare Audi Q2, cu o diferență de aproximativ 2000 de lire sterline pentru a face upgrade de la unul la altul. Este destul de un salt dacă vreți să vă îndreptați spre limitele superioare ale gamei, dar este la egalitate cu principalele alternative ale Audi, cum ar fi Mercedes GLA sau BMW X2. De asemenea, primiți o cantitate destul de mare de kit suplimentar cu fiecare treaptă mai sus în echipamente și, probabil, cel mai bine este să săriți peste modelul Technik de bază, deoarece este singurul care nu vine cu controlul excelent pentru infotainment MMI și afișajul de bord Virtual Cockpit.
În oraș
Audi a proiectat Q2 cu un ochi pe partea sportive a pieței mici de SUV. Aceasta înseamnă că are o suspensie mai fermă decât multe dintre mașinile din această clasă, cum ar fi Ford Puma sau Peugeot 2008 . Ceea ce înseamnă pentru tine este că vei observa mult mai multe bulgări și denivelări de pe străzile orașului și orașului, sau pe măsură ce conduci pe drumurile rurale cu limite de viteză mai mici.
Q2 nu este incomod la viteze mai mici, dar copiii de pe locurile din spate vor observa cu siguranță că sunt zguduiți mai mult decât ar face-o în unele dintre celelalte cu care Audi trebuie să concureze pentru banii tăi. În plus, însă, interiorul este mai silențios decât majoritatea celorlalte SUV-uri mici, iar poziția de conducere ridicată oferă o viziune excelentă față și laterale. Nici mersul înapoi nu este dificil, iar senzorii de parcare din spate sunt montați standard pe fiecare Q2.
În oraș, performanța motorului pe benzină de 1,0 litri din modelul 30 TFSI este perfect adecvată. Are 110 CP și se simte rapid, iar cutia de viteze manuală cu șase trepte este ușoară și ușor de utilizat. Aceasta este singura combinație de motor și cutie de viteze disponibilă pe echipamentul Technik, dar dacă alegeți orice alt model Q2, aveți de ales și 35 TFSI. Acest turbo benzină de 1,5 litri vine cu cutia manuală cu șase trepte sau poți plăti mai mult pentru o transmisie automata S tronic cu șapte trepte. Am rămâne cu manualul, dar avem un motor mai puternic pentru performanța sa mai puternică.
Pe autostrada
Audi Q2 se simte ca un SUV mai mare atunci când se află pe autostrada, deoarece este stabil și nu este deranjat de rafale de vânt. Acest lucru vă permite să vă relaxați pe o călătorie mai lungă, iar direcția adaugă sentimentului de mașină solidă și grea. De asemenea, mersul se netezește la viteze mai mari și face din Q2 o mașină foarte capabilă pe aceste drumuri. Dacă alegeți suspensia adaptivă opțională, călătoria este și mai costisitoare.
Motorul mai mic de 1,0 litri din modelele 30 TFSI Q2 este sufficient de mulțumit de motor și o fracțiune mai economic, dar motorul mai puternic de 1,5 litri din 35 TFSI este cel mai bun pariu pe aceste rute mai rapide. Are mai mult în rezervă și se simte mai puțin tensionat atunci când depășește sau abordează un deal abrupt.
Pe un drum întortocheat
S-ar putea să fie un SUV, dar nu există loc pentru viraje neglijente sau corp slab atunci când conduceți Audi Q2. În schimb, se simte agil și distractiv în timp ce virați și conduceți prin curbe, ajutat de viraj cu senzații bune și reacții rapide. Nu este la fel de ingenios ca un Ford Puma, dar totuși vă veți bucura de conducerea Q2 atunci când aveți șansa de a ajunge la o porțiune liniștită de drum de țară.
Suspensia fermă nu este supărată de denivelări în mijlocul colțurilor și există aderență mai mult decât suficientă pentru ca Q2 să se simtă întotdeauna în siguranță. Audi nu oferă tracțiunea integral Quattro pe Q2, dar nu simte niciodată că are nevoie de el.
Audi Q2 este ușor de trăit zilnic și are o poziție bună de condus, dar spațiul pe bancheta din spate nu este la fel de bun ca într-un Mini Countryman
Există multe lucruri de care vă place când vă alunecați în cabina din față a lui Audi Q2. Pentru început, caroseria mașinii este suficient de sus de sol încât să aluneci pur și simplu pe scaunul șoferului, în loc să cazi în el, așa cum faci în alte SUV-uri mici. Acest lucru înseamnă, de asemenea, că aveți acel sentiment extrem de important de a sta puțin mai sus, ceea ce mulți oameni iubesc la SUV-uri.
Viziunea generală de pe scaunul șoferului este bună, ceea ce face ca Q2 să fie ușor de parcat și aveți, de asemenea, senzori de parcare din spate în fiecare versiune, pentru a face viața și mai ușoară. Reglarea unghiului și înălțimii scaunului este ușoară cu pârghiile manuale care sunt standard și acum beneficiați de mișcare lombară reglată electric, astfel încât să puteți evita orice dureri de spate în timpul călătoriilor mai lungi. Cu un volan care se mișcă pentru înălțime și cât de aproape este poziționat de tine, Q2 se potrivește șoferilor de toate formele și dimensiunile.
Când vine vorba de a ascunde telefoane, sticle și ochelari de soare în Q2, este în regulă, dar nu la fel de bun ca un Mini Countryman. Coșurile mari din ușă înghită cu ușurință sticle de apă mai mari și cutii de sticlă, în timp ce consola centrală are o tavă în fața manetei de viteză cu încărcătoare USB și suporturi pentru pahare. În spatele schimbătorului de viteze se află o altă încăpere, perfectă pentru a ține un telefon departe de trecătorii învechit. Acesta nu este un container mare de stocare, dar îl puteți avea cu caseta opțională Audi Phone Box, care ajută la creșterea semnalului către telefon și vine cu încărcare wireless.
Spatiu pe banchetele din spate
Stați pe oricare dintre cele două scaune exterioare din spate din Q2 și veți găsi că este mai mult decât suficient de bun pentru această dimensiune și tip de mașină. Există o cantitate decentă de spațiu pentru genunchii și capetele adulților, atâta timp cât cineva din față nu este mai înalt de 6 picioare. Spațiul pentru umeri este puțin înghesuit de uși, iar ușile în sine nu oferă cea mai mare intrare, ceea ce este mai mult o bătaie de cap atunci când încercați să încărcați bebelușii și copiii mici în scaunele lor. Cel puțin Audi oferă suporturi ISOFIX foarte ușor de utilizat pe ambele scaune exterioare din spate.
Oricine s-a așezat pe scaunul din mijloc al lui Q2 îi va fi destul de inconfortabil. Baza ridicată a scaunului înseamnă că există foarte puțin spațiu pentru cap, iar picioarele tale ajung să fie strivite de șoferele scaunelor din față. Nu este ideal. Audi compensează într-o mică măsură cu coșuri mari.
Spațiu de pornire
Cu scaunele din spate în poziția obișnuită ridicată, Q2 oferă 405 litri de spațiu de încărcare, ceea ce este mai puțin decât alte SUV-uri mici, BMW X2 având 470 de litri, de exemplu. Totuși, cizma este bine modelată, așa că încadrarea în câteva valize mari sau într-un cărucior este simplă. Podeaua de încărcare se află la același nivel cu bara de protecție, pentru a facilita alunecarea în cutii grele, iar sub podeaua portbagajului există un spațiu de depozitare ascuns.
Ca standard, Q2 vine cu un spătar al banchetei din spate 60-40, deși trebuie să ridicați tetierele astfel încât scaunele să se plieze și să profite la maximum de spațiu. Fă acest lucru și poți elibera până la 1050 de litri de încăpere de marfă. Din nou, nu cel mai mare, dar forma folosește fiecare centimetru. Există, de asemenea, mai multe cârlige de fixare în portbagaj, dar nicio sursă de alimentare de 12 volți.
Un hayon alimentat electric este standard pentru gama Q2. Cu toate acestea, trei scaune spate rabatabile separate costă suplimentar și, dacă alegeți acest lucru, înseamnă că nu există cotiere rabatabile pentru pasagerii de pe scaunele din spate.
Audi îmbină caracterul practic cu designul clar și elegant în interiorul Q2, dar finisajul Technik ratează excelentul Virtual Cockpit din dotare
Există o combinație excelentă de practică și tehnologie înaltă în interiorul Q2. Un exemplu în acest sens sunt comenzile rotative foarte simple care gestionează încălzirea și ventilația. Vă ajută să reglați temperatura sau viteza ventilatorului aerului condiționat și nu trebuie să priviți în altă parte de la drum sau să vă jucați cu ecranul de infotainment pentru a face acest lucru.
În ceea ce privește tehnologia înaltă, Audi se potrivește fiecărui Q2 de la versiunea Sport în sus cu bordul său genial Virtual Cockpit. Acest lucru vă permite să alegeți ce fel de informații vedeți pe ecranul liniuței și cum sunt afișate. Cel mai bine, puteți avea o hartă mare de navigație prin satelit, așa că trebuie doar să priviți în jos pentru a ști încotro vă îndreptați. Cu comenzile de pe volan pentru a funcționa asta, este un alt domeniu în care Q2 este cu un pas înaintea multor altele din această clasă de mașini.
Acum, în timp ce bordul ar putea părea puțin prea sensibil și similar cu trapa A3 în comparație cu, de exemplu, un Mini Countryman sau Honda HR-V , există beneficii în abordarea Audi. În primul rând, MMI-ul Q2, sau Multi Media Interface, vine cu un controler rotund mare. Este mult mai ușor să lucrezi prin diferitele ecrane de pe afișajul infotainment decât să te întinzi în față și să împingi monitorul. De asemenea, se simte mult mai natural ca mâna ta să cadă pe cadranul MMI.
Ecranul color de 8,3 inchi pentru infotainment din fiecare Q2 este clar și poziționat sus, în centrul bordului. Vine cu Apple CarPlay și Android Auto , astfel încât să puteți accesa aplicațiile pentru smartphone-uri de pe ecran. Dacă alegeți versiunea Sport sau mai mare, Q2 vine cu navigație prin satelit instalată în sistem, precum și navigare Google Earth și actualizări live de trafic, plus că acționează ca un hotspot wifi pentru până la opt dispozitive.
Ecranul este, de asemenea, folosit pentru a alege dintre setările sistemului Audi Drive Select, care vă permite să alegeți dintre setările Confort, Auto, Dinamic și Individual pentru modul în care motorul, aerul condiționat și controlul vitezei de croazieră afectează modul în care se conduce mașina sau eficiența acesteia. De asemenea, modifică modul în care reacţionează cutia de viteze automată, dacă este prevăzută.
Dacă aceasta nu este suficientă tehnologie pentru tine, Audi oferă o cameră integrată pentru bord ca opțiune pentru a înregistra ce se întâmplă în jurul mașinii în timp ce conduci.
MPG, emisii și taxe
Audi Q2 are trei opțiuni de motor și transmisie. Primul este motorul turbo pe benzină de 1.0 litri care are 110 CP și este folosit la modelele 30 TFSI. În timp ce numerotarea insigna utilizată de Audi este puțin confuză, acest motor este oferit doar cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte. Poate gestiona sprintul 0-60mpg în 11,2 secunde, care se află la capătul mai lent al scalei din această clasă. Cu toate acestea, în oraș se simte perfect zgâiat. Acest motor este, de asemenea, cel mai economic din gama Q2, oferind cele mai bune emisii de dioxid de carbon de 48,7 mpg și 131 g/km.
Un pariu mai bun este modelul 35 TFSI cu motorul său turbo pe benzină de 1,5 litri cu 150 CP, deși acest motor nu este oferit în versiunea Technik. Acoperă 0-60 mph într-un interval de 8,6 secunde mult mai rapid, indiferent dacă rămâneți cu cutia de viteze manuală cu șase trepte sau alegeți opțional cutia automată S tronic cu șapte trepte. Cu transmisia manuală, veți vedea cel mai bun consum mediu de combustibil de 47,9 mpg și 133 g/km de CO2, în timp ce mașina oferă 46,3 mpg și 138 g/km.
Siguranță și securitate
Audi acoperă toate bazele esențiale cu Q2 atunci când vine vorba de siguranță. Aveți șase airbag-uri la fiecare model, precum și puncte de montare ISOFIX pe cele două scaune exterioare din spate și scaunul pasagerului din față. Există, de asemenea, cruise control cu limitator de viteză, frânare de urgență autonomă și senzori de parcare în marșarier pentru fiecare versiune.
În testele de impact Euro NCAP, Q2 a obținut un scor foarte respectabil de 93% pentru siguranța ocupanților adulți și 86% pentru siguranța copiilor. Siguranța pietonilor a funcționat la 70%, ceea ce este la egalitate cu alte SUV-uri mici. Cu toate acestea, un rezultat de 60% pentru sistemele de siguranță se datorează încărcării suplimentare Audi pentru funcția opțională de asistență pentru păstrarea benzii de circulație pentru Q2, atunci când este standard pentru mașinile de la mulți alți producători, cum ar fi Volvo și Volkswagen .
Fiabilitate și probleme
Audi Q2 vine cu o garanție standard de trei ani/60.000 de mile atunci când cumpărați un nou. Aceasta poate fi extinsă la cinci ani și 90.000 de mile pentru o taxă suplimentară, iar această garanție se transmite următorului proprietar atunci când vindeți mașina.
Reputația Audi pentru fiabilitate este întărită de Q2, care este mai puțin probabil să aibă probleme decât altele din această clasă, cum ar fi Mini Countryman sau Volkswagen T-Roc . Acest lucru face din Q2 un pariu sunet pentru o experiență fără probleme.