Honda Jazz este proiectat pentru a fi ușor de trăit, datorită spațiului său deosebit și caracterului practic. Păcat că pare scump lângă alte mașini mici, totuși.
Acest scor este acordat de echipa noastră de
după teste ample ale mașinii
Ce e bun
Ce nu e asa de bine
Honda Jazz este o mașină bună?
Honda Jazz a atras în mod tradițional un anumit grup demografic, deoarece este o mașină mică, cu accent exclusiv pe spațiu și practic. Vrei stil sau o experiență de condus cu adevărat distractivă? Mișcă-te, nimic de văzut aici.
Cumpărătorii iau în considerare și Ford Fiesta , VW Polo și Peugeot 208 , mașini ai căror șoferi sunt mai probabil să fie văzuți purtând blugi rupți decât pantaloni M&S.
Totuși, schimbarea ar putea fi în curs, deoarece Jazz-ul a avut o schimbare afară. Partea din față are o față puțin zgâiată, dar este mult mai interesantă decât înainte, în timp ce liniile puternice și roțile aerodinamice ciudate se combină pentru a face din aceasta o mașină mult mai atrăgătoare.
Necesaritatea continuă în interior, unde designul este mult mai interesant decât într-o Fiesta sau Polo. Există diferite forme și texturi plus o consolă centrală ridicată, cu selectorul de viteze setat destul de sus.
În mijlocul tabloului de bord se află ecranul de infotainment, care este fie de 5,0 inchi în mod standard fără capacitate tactilă, fie ecran tactil de 9,0 inchi la modelele de nivel superior cu Apple CarPlay și Android Auto. Este un efort mult mai bun decât sistemele Honda de până acum, deși cadranele digitale ale șoferului sunt cu mult în spatele celor mai bune mașini mici.
Honda Jazz are reputația de a fi condus de oameni în vârstă, dar acest nou model are un stil mai ciudat și o tehnologie new-age.
Spațiul și caracterul practic sunt punctele forte ale Jazz-ului. Există o mulțime de spațiu în față și în spate pentru adulți, deși scaunul din mijloc din spate este cel mai bine lăsat copiilor. Jazz-ul își păstrează, de asemenea, scaunele din spate magice, care permit ca baza să fie răsturnată în sus sau spatele să fie rabatat plat. Portbagajul nu este uriaș în comparație cu un Polo sau 208, dar se va descurca cu câteva valize mari, este jos până la pământ și are un acces superb.
Marea Britanie primește un total mare de opțiuni de motor pe Jazz – o benzină de 1,5 litri cuplată la două motoare electrice și un pachet de baterii. Aceasta înseamnă putere hibridă, capacitatea de a călători cu electricitate pentru perioade scurte și mai mult de 60 mpg dacă conduceți cu atenție. Cu 109 CP nu este Usain Bolt, dar nici nu se simte din adâncime pe drumurile mai rapide.
În oraș, vizibilitatea sa superbă și cercul de întoarcere strâns ajută cu adevărat, dar poate deveni puțin agitat pe asfaltul spart. Există mai multă distracție într-un Ford Fiesta și pe drumurile de țară întortocheate, dar în afară de puțin zgomotul vântului, Jazz-ul este confortabil pe autostradă.
Ceea ce totul se rezumă la o alegere evidentă. Dacă puneți o distracție și un stil ascuțit înaintea spațiului și a caracterului practic, atunci Jazz probabil nu este pentru dvs. Dacă prețuiești caracterul practic, fiabilitatea și economia mare de combustibil, atunci Honda Jazz ar trebui să fie cu siguranță pe lista ta scurtă.
Honda Jazz are un preț similar cu alternativele sale logice, cum ar fi Toyota Yaris Hybrid și Hyundai i20 , cu toate acestea, odată ce treci la nivelurile de echipare, poate deveni rapid mai scump.
Din fericire, este relativ bine echipat în echipamentele sale inferioare și acolo este cea mai bună valoare. Am opta pentru echipamentul SR de nivel mediu, care adaugă sistemul de infotainment Honda Connect de 9,0 inchi și husă pentru scaune din piele/țesătură, precum și senzori de parcare.
Relaxat și confortabil, Jazz este cel mai potrivit pentru cei care caută o experiență de condus relaxată. Șoferii mai atenți se îndreaptă în altă parte
În oraș
Puține mașini mici sunt la fel de potrivite pentru rigorile condusului în oraș ca Honda Jazz. Motorul pe benzină este ajutat de două motoare electrice și o baterie mică, care permite călătorii scurte numai cu energie electrică. Transmisia automată CVT nu are nicio treaptă de viteză fizică, oferind astfel un avans ușor. Funcționează bine la viteze mai mici, dar tinde să mențină turațiile ridicate în cazul unei accelerații puternice, care poate deveni zgomotoasă.
Nu este cea mai netedă peste denivelări – o Fiesta este mai bună pe suprafețele de drum accidentate – dar poziția de condus este superbă, cu vizibilitate excelentă în toate direcțiile și un diametru de viraj strâns care face manevrele strânse mai ușor. Senzorii de parcare față și spate sunt standard pe toate, cu excepția ornamentelor de bază.
Pe autostrada
Jazz-ul se descurcă bine pe autostradă, poate naviga cu plăcere la viteze mai mari, cu doar puțin zgomot de vânt pătrunzând în cabina liniștită. Scaunele confortabile și poziția bună de condus elimină efortul din călătoriile mai lungi, deși se poate simți puțin încordat atunci când depășești cu o gamă completă de pasageri.
Pe un drum întortocheat
O oarecare inclinare a caroseriei in viraje va descuraja tragerile entuziaste la viraje, deoarece Jazz pur si simplu nu este conceput pentru acest tip de condus. Pentru o experiență mai sportivă, veți dori să vă uitați la Ford Fiesta sau Peugeot 208.
Jazz este una dintre cele mai spațioase mașini din clasa sa, vine și cu câteva note practice la îndemână. Singura reclamație este un portbagaj puțin mai mic decât cele mai bune hatchback-uri
Fanii care poartă pălărie de top vor fi încântați să constate că Honda Jazz are o mulțime de spațiu pentru cap și este, de asemenea, foarte confortabil în față pentru adulții cu membre lungi. Scaunul șoferului și volanul oferă o mulțime de reglaje, astfel încât să nu aveți probleme în a obține poziția de conducere corectă. Parbrizul panoramic oferă o vedere minunată spre exterior, ajutată de geamurile triunghiulare caracteristice din fața ușilor din față. De asemenea, stâlpii A sunt mai îngusti decât înainte, ajutând și mai mult vizibilitatea.
Spațiul de depozitare este foarte generos, coșurile din ușă vor găzdui cele mai mari sticle de apă și există un compartiment central care se poate închide util, cu un alt suport pentru pahare situat între scaunele din față. Există, de asemenea, un mic spațiu plat de depozitare înaintea manetei de viteză pentru telefonul mobil.
Spatiu pe banchetele din spate
Scaunele din spate vor găzdui doi adulți sau trei copii, deoarece scaunul central este prea îngust pentru pasagerii mai mari. Totuși, spațiul pentru cap și picioare este bun și aveți o pereche de coșuri și buzunare mici în spătarele scaunelor din față pentru a stoca câteva lucruri. Două suporturi ISOFIX sunt prevăzute pe cele două locuri exterioare din spate.
Spațiu de pornire
În timp ce Jazz oferă spațiu interior superb pentru patru adulți, pierde teren în fața unor alternative precum VW Polo și Hyundai i20 când vine vorba de spațiu de portbagaj.
Cu o ofertă de 298 de litri, este mai departe de 351 de litri de la Polo și de 352 de litri de la Hyundai I20, dar deschiderea uriașă a trapei din spate facilitează încărcarea obiectelor grele. Este suficient să împachetați în câteva genți sau să încăpeți un mic cărucior pliabil cu scaunele din spate încă la locul lor.
De asemenea, vine cu sistemul inteligent Magic Seats, care vă permite să răsturnați baza din spate în sus sau să pliați spatele complet plat. De asemenea, puteți coborî spătarele din spate într-o configurație 60/40, iar cu bancheta din spate rabatată obțineți un spațiu decent pentru bagaje de 1.205 litri.
Cea mai recentă Honda Jazz arată și se simte destul de elegantă în interior, în special în echipamentele superioare, deși sistemul de infotainment, deși este îmbunătățit, este încă sub medie, iar mașina de la nivel de bază nici măcar nu are un ecran tactil.
Jazz-urile din generația anterioară au fost mai funcționale decât funky, dar cea mai recentă versiune adaugă câteva caracteristici de design interesante – cum ar fi un volan cu două spițe și tabloul de bord înălțat – care îl ridică deasupra interioarelor mai banale și tradiționale din această clasă.
Există o mulțime de materiale și țesături variate folosite în cabină, cele mai multe sunt de înaltă calitate și chiar și comutatorul și butoanele au o senzație solidă. Decorațiile superioare au scaune din jumătate din piele și panouri interioare acoperite cu piele.
Sistemul de infotainment se află în centrul tabloului de bord, o unitate mult îmbunătățită față de versiunea veche, deși ornamentul de bază SE se mulțumește cu o unitate non-touch de 5,0 inci care are ca caracteristici principale conectivitate Bluetooth și conexiune USB.
Modelul SR primește unitatea de ecran tactil de 9,0 inchi mult mai bună, care adaugă Apple CarPlay și Android Auto, iar modelele superioare beneficiază și de navigație prin satelit – deși acest lucru nu este deloc necesar când puteți utiliza aplicațiile de navigare încorporate ale telefonului.
Ambele sisteme funcționează bine cu o întârziere mică la intrare, deși unele sisteme de infotainment alternative – precum cel găsit la VW Polo – au interfețe mai atractive din punct de vedere vizual.
MPG, emisii și taxe
Honda Jazz pentru piața din Marea Britanie este oferită cu o singură opțiune de motor, un hibrid cu încărcare automată de 109 CP care este cuplat la o transmisie automată CVT. Se susține o cifră impresionantă de economie de combustibil combinată de 62,8 mpg și, având capacitatea de a conduce perioade scurte doar cu energie electrică, Jazz ar trebui să fie destul de frugal în oraș. Emisiile de CO2 sunt de 102 g/km, iar taxa rutieră pentru primul an este de 160 de lire sterline. Un timp de 0-60 mph de puțin peste nouă secunde este de fapt destul de viguros, deși motorul tinde să sune încordat atunci când este împins.
Ford Fiesta are un motor de 100 CP și este puțin mai lent până la 60 mph, dar se simte mai dornic să fie condus rapid. Totuși, nu este la fel de eficient ca Honda, cu o economie de 53 mpg și o cotă de emisii de 121 g/km. Toyota Yaris Hybrid este o alternativă mai comparabilă, deoarece are și un motor pe benzină mild-hybrid cuplat la o transmisie CVT și oferă performanțe și cifre de economie de combustibil similare cu cele ale lui Jazz.
Siguranță și securitate
Honda este serios în privința siguranței și se vede, chiar și la modelele entry-level precum Jazz. Toate modelele sunt dotate standard cu suita de dispozitive de siguranță Honda Sensing, care includ controlul adaptiv al vitezei de croazieră, atenuarea coliziunilor și părăsirea benzii de rulare, precum și avertizare de coliziune frontală cu frânare automată de urgență.
Acesta a primit un rating Euro NCAP de cinci stele, cu 87% pentru siguranța pasagerilor adulți și 83% pentru ocupanții copiilor. Acestea sunt rezultate bune, dar cele mai multe alternative au obținut rezultate similare, așa că nu există prea multe în ceea ce privește siguranța.
Senzorii de parcare surround sunt standard de la echiparea SR în sus, în timp ce accesul fără cheie este disponibil la nivelurile de echipare EX ca dotare standard.
Fiabilitate și probleme
Această generație de Honda Jazz există abia din 2020, așa că este puțin prea nouă pentru a putea fi adunate date semnificative de fiabilitate. În general, deși produsele Honda sunt bine construite și fiabile, obținând scoruri foarte bune în sondajele proprietarilor.
Nu există încă rechemari pentru Honda Jazz. Vine cu o garanție standard de trei ani/90.000 de mile. Puteți extinde perioada de garanție până la patru ani pentru 499 GBP sau cinci ani pentru 899 GBP. Componentele hibride sunt acoperite timp de cinci ani sau 90.000 de mile, oricare dintre acestea survine primul.