Peugeot 208 este o mașină mică superbă la care se poate privi în interior și în exterior, vine cu niveluri generoase de echipare și este genială în formă EV. Totuși, este puțin strâns pentru adulți în spate.
[wpsm_column size=”one-half”][wpsm_pros title=”PROS:”]
- Aspecte izbitoare
- Interior fantastic
- Superba versiune de masina electrica
[/wpsm_pros][/wpsm_column][wpsm_column size=”one-half” position=”last”][wpsm_cons title=”CONS:”]
- Spațiu pentru picioare din spate
- Bumpy cu roți mari
- Ecran de infotainment complicat
[/wpsm_cons][/wpsm_column]
Este Peugeot 208 o mașină bună?
Imaginează-ți starea arborelui tău genealogic dacă fiecare generație și-ar schimba numele de familie – lucrurile ar deveni foarte confuze, foarte repede. Într-un mod similar, Peugeot nu a avut consistență în denumirea mașinilor sale mici de-a lungul anilor, oferind totul, de la un 104 la un 207. Cu toate acestea, acest lucru s-a schimbat cu Peugeot 208.
Aceasta este a doua sa generație, care a avut o reproiectare extinsă în interior și în exterior în comparație cu vechiul 208, oferind și versiuni diesel, benzină și pur electric. Peugeot speră că acele înfățișări și toate acele alegeri vă vor ispiti departe de mașinile mici, cum ar fi Volkswagen Polo , Seat Ibiza și Ford Fiesta . Este, de asemenea, suficient de diferită de mașina sa soră – Vauxhall Corsa – pentru a o face să atragă diferiți clienți.
Capota sculptată a lui 208, designul luminii LED cu trei gheare, grila mare cu pete de crom și ornamentele proeminente din spate negru pian îi conferă un aspect și mai distinctiv decât predecesorul său, precum și alternativele sale. În interior, lucrurile au făcut și ele un pas înainte, designul de bord i-Cockpit de la Peugeot, acum familiar, beneficiind de un pas notabil în calitate.
Un sistem de infotainment cu ecran tactil de 7,0 inchi se află în centrul tuturor, care include radio DAB și Bluetooth, dar, mai important, Apple CarPlay și Android Auto. O opțiune (sau standard la modelele GT) este o versiune de 10,0 inchi a aceluiași sistem care include și navigație prin satelit încorporată. În ambele cazuri, ecranul este de înaltă rezoluție și meniurile destul de ușor de navigat, deși micile butoane de pe ecran pot fi greu de apăsat cu încredere în timpul conducerii.
Noile cadrane digitale 3D ale Peugeot nu pot fi bătute, totuși. Standard de la ornamentele Allure, acestea sunt proiectate pe straturi diferite pentru a oferi un efect tridimensional și a arăta superb, dar, important, afișează și informațiile cheie în mod clar și sunt personalizabile, astfel încât să puteți alege ceea ce doriți să vedeți.
Spațiul este mai mult un sac mixt. Doi adulți nu vor avea probleme să se simtă confortabil pe scaunele din față, iar șoferul primește o mulțime de reglaj manual al scaunului și al roților. Cu toate acestea, adulții de pe scaunele din spate își vor găsi genunchii periând spătarul scaunelor din față, chiar dacă capetele lor sunt departe de tavan. În cele din urmă, un VW Polo este mai bine să găzduiască oamenii din spate.
208 vine cu trei benzine diferite de 1,2 litri, o versiune diesel 1,5 sau pur electric testată separat aici . Dacă nu faceți un kilometraj uriaș, ignorați motorina și îndreptați-vă direct către motorul 1.2 pe benzină de 100 CP, care este puternic, dar neted și va reveni la mai mult de 50 mpg dacă este condus cu atenție. Dacă aveți buget și încărcare, totuși, e-208 pur electric este și mai puternic în oraș și mai relaxat datorită funcționării sale silențioase.
Dacă prețuiești într-adevăr felul în care mașina ta mică te face să zâmbești pe un drum B sinuos, atunci un Ford Fiesta este o achiziție mai bună , dar pentru majoritatea modului în care 208 virează și schimbă direcția cu nerăbdare va fi mai mult decât suficient. Mai puțin impresionant este modul în care modelele cu jante mai mari din aliaj fac față denivelărilor în oraș.
Cu toate acestea, Peugeot 208 ar trebui să fie cimentat pe lista dvs. de cumpărare. Arată genial, interiorul său este unul dintre cele mai bune dintre orice mașină mică, are un preț ridicat și faptul că ai opțiunea unei versiuni electrice superbe înseamnă că iese în evidență față de majoritatea mașinilor mici . Vezi ce poți economisi la un nou 208 sau verifică selecția noastră de modele Peugeot second hand.
Acum 20 de ani, Peugeot supermini entry-level avea niște scaune, volan și nu multe altele. Acum, fiecare 208 vine cu funcții, inclusiv un sistem de infotainment cu ecran tactil de 7,0 inchi cu conectivitate Apple CarPlay și Android Auto, aer condiționat, control de croazieră și senzori de parcare din spate. Există, de asemenea, o contribuție generoasă a funcțiilor de siguranță, inclusiv frânarea automată de urgență și asistența pentru menținerea benzii.
Toate modelele 208 au un preț rezonabil, dar dacă cumpărați în privat, cel mai bine este să căutați oferte speciale care apar, în special folosind finanțare, pentru a le face mai accesibile. Nu este surprinzător faptul că e-208 complet electric este cea mai scumpă versiune, dar costul total de proprietate va însemna că costurile lunare de funcționare vor fi mai mici pentru majoritatea cumpărătorilor.
În oraș
Volanul mic al lui 208 și direcția ușoară fac extrem de ușor să discuți pe străzile urbane. Vizibilitatea este bună în față, dar în lateral și în spate, stilul swoopy al lui 208 creează puncte moarte destul de mari.
Cu toate acestea, senzorii de parcare din spate sunt standard, iar senzorii din față de asemenea din specificațiile GT Line, moment în care veți primi și o cameră de parcare spate.
La fel ca majoritatea mașinilor scoase la vânzare, secretul cumpărării celui mai confortabil 208 este să-și păstreze roțile cât mai mici posibil. De exemplu, modelul Allure cu roți mai mici este mai confortabil la denivelări la viteze mici decât GT Line, mai sportiv, cu roți mai mari. Chiar și atunci, 208 nu este la fel de așezat pe suprafețele rutiere urbane stricate ca un Fiesta sau Polo, dar nu deranjează niciodată.
Toate motoarele fac față bine traficului, dar e208 este, evident, cel mai frumos de condus în oraș. Are performanțe puternice, dar silențioase și zero emisii de eșapament. Pe lângă faptul că este mai bună pentru calitatea aerului, înseamnă, de asemenea, că veți putea conduce în unele zone cu restricții în care mașinile pe benzină și diesel sunt interzise sau încărcate.
Pe autostrada
Dacă parcurgeți o mulțime de kilometri de autostradă, motorina cu picioare lungi și economică va avea cel mai mult sens. Benzinele fac față și călătoriilor mari, în timp ce electricul poate ține cu ușurință pasul cu fluxul de trafic.
Confortul peste denivelări se îmbunătățește cu cât mergi mai repede la toate modelele, iar 208 rămâne frumos plantat la viteză pe autostradă. Evitarea jantelor mai mari din aliaj înseamnă și mai puțin zgomot de drum, iar singurul zgomot al vântului este puțin în jurul oglinzilor exterioare la 70 mph.
Pe un drum întortocheat
Volanul mic al lui 208 și direcția ușoară îl fac să pară sportiv și distractiv să mergi pe drumuri întortocheate, deși în cele din urmă 208 nu se simte la fel de distractiv ca Ford Fiesta. Direcția sa nu este la fel de comunicativă și nici corpul său nu este la fel de bine înclinat în curbe, dar nu este nimic alarmant de rău în felul în care virează.
Are niveluri ridicate de aderență și suficientă precizie de direcție pentru a avea încredere în ceea ce faci.
Doi adulți nu vor avea probleme în față, dar spațiul în spate este mai limitat, iar portbagajul lui 208 are dimensiuni medii pentru clasă.
208 este o mașină mică, așa că proprietarii nu se vor aștepta la miracole, dar merită remarcat faptul că Peugeot nu o va tăia ca o mașină de familie odată ce copiii tăi vor deveni adolescenți slăbiți, deoarece începe să devină strâns la cap. și spațiu pentru picioare în spate.
Doi adulți nu vor avea probleme să se simtă confortabil pe scaunele din față, iar șoferul primește o mulțime de scaune manuale standard și de reglare a roților. Reglarea electrică este opțională, dacă se preferă.
Totuși, nu există atât de mult spațiu pe cap pe cât ai găsi la mașinile mai înalte, cum ar fi Volkswagen Polo sau Honda Jazz , dar nu va fi o problemă decât dacă ești mult mai mare decât media. Cu toate acestea, volanul mic și de formă ciudată poate cauza probleme șoferilor mai înalți, deoarece blochează vederea către unele dintre instrumente atunci când se află în poziția sa cea mai confortabilă.
Între scaunele din față se află o cotieră care acoperă un spațiu de depozitare suficient de mare pentru o poșetă sau un telefon. În altă parte în cabină există caracteristici ciudate, cum ar fi un pervaz rabatabil pentru smartphone, împreună cu buzunare de ușă de dimensiuni decente (dar mai convenționale) și o torpedo. După cum v-ați aștepta, în spatele schimbătorului de viteze există și suporturi pentru pahare.
Spatiu pe banchetele din spate
Adulții de pe locurile din spate își vor găsi genunchii periând spătarul scaunelor din față, chiar dacă capetele lor sunt departe de tavan. De asemenea, ei vor trebui să se plieze pentru a accesa în primul rând locurile din spate. Deschiderile ușilor sunt înșelător de mici, ceea ce va face dificilă pentru cei de proporții mai mari sau care sunt mai puțin mobili.
Cele două scaune exterioare sunt suficient de confortabile odată ce tetierele au fost mutate în sus, dar sculptura băncii înseamnă că oricine din mijloc se va simți scurt schimbat. Coșurile de gunoi sunt mai mici, dar totuși iau un litru de apă. Totuși, plasele de pe spatele scaunelor din față sunt destul de puțin adânci și nu există cotieră sau suport de pahare din spate.
Spațiu de pornire
La 311 litri portbagajul lui Peugeot 208 este mediu în comparație cu alternativele sale. Pentru a o pune în context, este puțin mai mare decât portbagajul unui Ford Fiesta, dar cu aproximativ 10% mai mic decât VW Polo și Seat Ibiza .
Există o buză destul de pronunțată pentru a vă ridica bagajele, dar accesul este bun prin deschidere și, odată ce gențile dvs. sunt în interior, spațiul oferit este o formă pătrată utilă – deși pe partea îngustă. Trebuie să te descurci fără accesorii la îndemână, cum ar fi cârlige, puncte de ancorare sau prize de 12 V, și nu există nicio opțiune de podea a portbagajului cu înălțime variabilă.
Interiorul lui Peugeot 208 nu numai că arată elegant, ci este și bine construit din materiale de calitate. Sistemul său de infotainment are tot kit-ul dorit, deși poate fi ușor de utilizat
Nu numai că 208 arată izbitor în exterior, dar se remarcă și prin designul interior și calitate. Există unele plastice cu senzație mai ieftină pe partea superioară a ușilor și în zonele de jos, dar, în general, tabloul de bord cu atingere moale și comutatoarele elegante și bine amortizate ajută modelul 208 să se simtă o tăietură deasupra restului.
Designul cu două niveluri, concav, este izbitor, de asemenea, și butoanele sensibile la atingere pentru infotainment și comenzile scaunelor încălzite (dacă sunt instalate) care fac ca modelul 208 să se simtă mai scump în interior.
Modelele Active Premium + entry-level beneficiază de scaune din pânză și un volan din piele, în timp ce Allure Premium + face upgrade la acesta la pânză și piele artificială. Modelele GT primesc apoi o culoare diferită a cusăturilor, plus un volan din piele perforată, iar mașinile GT Premium de vârf primesc scaune din pânză și Alcantara. Dacă preferați, scaunele din piele sunt opționale la unele modele.
Pe partea tehnică, un sistem de infotainment cu ecran tactil de 7,0 inchi se află pe tabloul de bord al lui 208 ca standard, care include radio DAB și Bluetooth, dar, mai important, Apple CarPlay și Android Auto.
O opțiune (sau standard la modelele GT) este o versiune de 10,0 inchi a aceluiași sistem care include și navigație prin satelit încorporată. Cu toate acestea, este mai bine să te bazezi pe informațiile de trafic pe care le oferă aplicațiile de navigare pe smartphone-ul tău, iar experiența utilizatorului Apple și Android este de asemenea mai bună – sistemul nativ Peugeot are câteva butoane mici, dificil de apăsat pe ecran.
Noile cadrane digitale 3D ale Peugeot sunt standard de la echiparea Allure. Sunt proiectate pe diferite straturi pentru a da un efect tridimensional și pentru a arăta superb, dar este important să afișeze și informațiile cheie în mod clar și sunt personalizabile, astfel încât să puteți alege ceea ce doriți să vedeți.
Încărcarea fără fir vine, de asemenea, ca standard de la Allure Trim, dar dacă smartphone-ul tău nu poate face față asta, atunci conexiunile USB sunt abundente – sunt două în față (unul standard, unul USB-C), iar de la Allure Trim primești încă două. in spate. Există doar un sistem audio cu șase difuzoare în întreaga gamă și nicio opțiune de upgrade, dar oferă un sunet bun în orice caz.
MPG, emisii și taxe
Nimeni nu poate acuza Peugeot că este zgârcit cu gama de motorizări a lui 208. Există o variantă pe benzină, diesel și chiar electrică.
Benzinele au o dimensiune de 1,2 litri, toate cu un turbocompresor și trei cilindri, la puteri de 75, 100 și 130 CP, în timp ce motorul diesel de 1,5 litri cu patru cilindri vine cu 100 CP.
Benzina entry-level vine cu o cutie manuală cu cinci trepte standard, dieselul și benzina de 100 CP primesc standard cu șase trepte, iar cea din urmă opțiunea unei automate cu opt trepte. Benzina de 130 CP primește doar auto.
Cifrele consumului de combustibil variază de la 56 mpg pentru versiunea de 75 CP, în timp ce cea de 100 CP este de fapt puțin mai economică la 57 mpg, deoarece nu trebuie să muncească atât de mult. Adăugarea casetei automate vă fură totuși 7mpg.
După cum v-ați aștepta, motorina este cea mai economică, cu o cifră oficială de 74 mpg și emisii de 107 g/km.
Dacă emisiile (și taxa pentru mașina de companie) sunt prioritatea ta, atunci e-208 este răspunsul. Utilizează o baterie de 50 kWh și motoare electrice pentru a produce 138 CP. Acesta va parcurge aproximativ 211 mile cu o singură încărcare, iar încărcarea poate dura între 30 de minute și 80% printr-un încărcător rapid.
Siguranță și securitate
În ceea ce privește siguranța, 208 a obținut patru stele în evaluarea independentă de siguranță Euro NCAP, ceea ce este mediu pentru o mașină de această dimensiune și preț.
Toate versiunile au frânare automată de urgență, recunoaștere a semnelor rutiere și un sistem de avertizare la părăsirea benzii, dar AEB este mai sofisticat la modelele GT, deoarece va observa (și va opri și pentru) pietoni și bicicliști.
GT primește, de asemenea, monitorizarea punctului mort. GT Premium adaugă și controlul adaptiv al vitezei de croazieră și poziționarea activă a benzii la modelele echipate cu cutie de viteze automată.
În ceea ce privește securitatea, toate modelele 208 au alarmă și închidere centralizată la distanță ca standard.
Fiabilitate și probleme
Peugeot nu are din punct de vedere istoric cea mai mare reputație pentru fiabilitate, dar este din ce în ce mai bine și acest lucru se reflectă în sondajele de satisfacție a clienților, unde acum cotă peste medie.