Tesla Model 3 Recenzie și preț

Este Tesla Model 3 o mașină bună?

Îți amintești la începutul anilor 2000, când telefoanele deveneau din ce în ce mai mici și discrete – până când iPhone-ul voluminos a apărut în 2007 pentru a transforma complet industria pe cap?

Ei bine, cam asta a realizat Tesla Model 3 cu mașina. Nu numai că ideea lui Elon Musk a arătat lumii că mașinile electrice cu rază lungă de acțiune sunt astăzi și nu doar viitor, dar, în acest proces, a deschis calea și pentru alternative precum Volkswagen ID3 , Ford Mustang Mach-E și Kia EV6 .

Deoarece nu trebuie să răcească un motor convențional precum BMW Seria 3 și Audi A4 , Tesla Model 3 elimină orice lucru atât de vulgar precum o grilă pe bara de protecție. În schimb, există puțin mai mult decât o admisie subțire, o pereche de faruri de ceață și o plăcuță de înmatriculare în față. Lucrurile sunt puțin mai puțin neconvenționale în altă parte, totuși, cu un profil lateral destul de nedramatic și un spate simplist.

Optează pentru versiunea Performance de vârf, iar modelul tău 3 primește suspensie coborâtă, un spoiler subtil din fibră de carbon pentru portbagaj și jante din aliaj Uberturbine de 20 de inci cu numele jazz, pentru a face mașina să arate mai joasă, mai răutăcioasă și mult mai sportivă.

Totuși, în interiorul mașinii Tesla Model 3 a revoluționat cu adevărat lucrurile. Ecranele mari care domină tabloul de bord au devenit obișnuite acum, dar Tesla a fost prima care a făcut all-in și rămâne cea mai angajată în cauza digitizării totul.

Deci, în loc de butoane fizice, controlezi aproape totul printr-un ecran tactil uimitor de 15,0 inchi. Este un lucru bun, așadar, că ecranul este ușor de citit, aranjat destul de bine și răspunde la intrările tale la fel de repede ca un iPad de vârf. Navigația prin satelit, bazată pe Google Maps, este incredibil de ușor de utilizat și de urmărit. Acestea fiind spuse, este ușor enervant să nu poți obține Apple CarPlay sau Android Auto .

Restul cabinei lui Tesla Model 3 arată puțin simplu prin comparație , dar cel puțin acum se simte destul de solidă – ceea ce nu a fost întotdeauna cazul mașinilor lui Tesla. Nu este la fel de încăpător precum Mustang Mach-E – în special în spate – dar Tesla Model 3 vine cu un acoperiș panoramic vast din sticlă care se întinde de la tetierele șoferului până la capota portbagajului. Este un plus binevenit, deoarece face o treabă fantastică de a inunda cabina cu lumină.

Totuși, nu face nimic pentru a crește spațiul de pornire al lui Tesla Model 3. Există loc pentru aproximativ șase valize și câteva genți moi, dar o mulțime de alternative pe benzină și diesel sunt încă mai încăpătoare. Totuși, depășește alternativa-cheie din Polestar 2 , complet electric , și are, de asemenea, puțin spațiu de stocare suplimentar în față, unde mașinile cu ardere internă ar avea un motor.

Dacă veți folosi Tesla Model 3 pentru a merge la magazine, nu veți fi prea îngrijorat de autonomie, dar este bine să știți că mașina standard va face 305 mile la o încărcare, în timp ce modelul cu autonomie lungă se poate descurca în jur. 374 de mile dacă ești foarte atent. Încărcarea de la gol durează aproximativ 12 ore folosind un încărcător de perete dedicat acasă sau puteți mări bateriile modelului 3 de la 10% la 80% pline în doar 36 de minute folosind punctele publice de încărcare de 120 kW ale Tesla .

Modelele de performanță pierd la câțiva mile de autonomie, fiind capabile să acopere 340 de mile între încărcătoare, dar sunt mult mai rapide. Accelerarea de la 0 la 60 mph durează doar 3,1 secunde, comparativ cu cele 4,2 secunde ale versiunii Long Range – și cu 5,8 secunde ale versiunii Standard. Aceasta înseamnă că este mai rapid decât aproape orice alt libină premium la vânzare – și, de altfel, multe mașini sport mult mai scumpe .

Comenzile luminii și motoarele silențioase fac să conduceți ușor în oraș, dar este și mai ușor să conduceți pe autostrăzi, unde sistemul opțional Enhanced Autopilot permite mașinii să se conducă destul de singură, cu condiția să țineți mâinile pe volan. Acesta va accelera, frâna și vira pentru ca dvs. să mențineți o distanță de siguranță față de alte mașini și chiar va schimba banda atunci când indicați. Oricât de bine sună, totuși, este un extra opțional costisitor.

De fapt, numărul mare de gadgeturi care impresionează pasagerii pe care le obțineți în Modelul 3 face ca modelul S mai scump să pară puțin inutil. Poate fi bebelușul gamei Tesla, dar aspectul elegant al Modelului 3, habitaclul futurist, dar practic și performanța de momeală a mașinilor sport îl fac una dintre cele mai bune mașini electrice de vânzare și o alternativă autentică la limuzina convenabilă.

Dacă doriți să economisiți la achiziționarea acestei mașini electrice excelente, consultați ofertele noastre Tesla Model 3 . Puteți găsi, de asemenea, câteva oferte grozave pentru Model 3 second hand, precum și să răsfoiți alte stocuri Tesla second hand . Vrei să-ți vinzi mașina actuală? Poți face asta și prin carwow.

La dotarea standard, Tesla Model 3 are un preț comparabil cu cel al berlinelor sport de gamă medie pe benzină, cum ar fi BMW Seria 3 și Mercedes Clasa C, precum și vehiculelor electrice precum BMW i4 , Polestar 2 și Kia EV6 .

Scăderea prețului Tesla înseamnă că modelele cu rază lungă și performanță au acum prețuri mai conforme cu BMW i4 obișnuit, mai degrabă decât doar M50 axat pe performanță ca înainte. În termeni generali, Tesla Model 3 este mai rapid și are o rază de acțiune mai lungă decât majoritatea alternativelor, dar nu este cea mai încăpătoare sau cea mai luxoasă opțiune de acolo.

Tesla Model 3 oferă o accelerație șocantă și o capacitate impresionantă la viraje, dar nu se potrivește cu cele mai bune limuzine sport pentru manevrabilitate generală și calitatea condusului.

În oraș

Orice model 3 este impresionant de rapid departe de lumini, dar aici nu este vorba doar de viteză, este, de asemenea, ușor de condus datorită comenzilor luminii și a unei suspensii care este fermă, dar confortabilă pe majoritatea suprafețelor de drum. Vizibilitatea este ușor afectată de stâlpii ușii din față destul de mari, așa că va trebui să vă obișnuiți să vă uitați în jurul punctului mort de la intersecții.

Sistemul cuprinzător de asistență a șoferului Basic Autopilot include recunoașterea semnelor de circulație, avertizarea de părăsire a benzii de rulare, senzori de parcare față și spate și o funcție de avertizare a unghiului mort, toate instrumente utile atunci când navigați pe străzile înguste și aglomerate ale orașului. Adăugați funcția opțională Enhanced Autopilot, iar modelul dvs. 3 se va parca singur, iar caracteristica Smart Summon vă poate ghida chiar și mașina către dvs. într-o parcare.

Pe autostrada

Conducerea pe autostradă este lină și rafinată, performanța este fie impresionantă, fie excesivă, în funcție de versiunea pe care o alegeți. Controlul adaptiv al vitezei de croazieră și avertizarea de părăsire a benzii sunt standard, iar sistemul opțional Autopilot va conduce mașina pentru tine atâta timp cât ții o mână pe volan.

Cu chiar și Modelul 3 standard capabil să parcurgă 305 mile la încărcare, este bine de știut că scaunele din față sunt confortabile și susțin în călătoriile mai lungi, acoperișul panoramic din sticlă face ca interiorul să se simtă aerisit, în special pentru pasagerii din spate.

Pe un drum întortocheat

Modelul de bază cu tracțiune spate este deja mai rapid decât majoritatea mașinilor la prețuri similare de pe șosea și se descurcă cu încredere pe drumurile întortocheate. Centrul de greutate scăzut îl face să se simtă plantat în jurul colțurilor, dar senzația de direcție nu este chiar acolo sus cu alternativele pe benzină, cum ar fi BMW Seria 3 sau Ford Mustang Mach-E ascuțit . Este foarte capabil, doar că nu este deosebit de sportiv de condus.

Totuși, suspensia este capabilă să cuprindă suprafețele rutite fără prea multe probleme, iar echipamentele Long Range și Performance oferă o viteză atât de uluitoare, încât nu poți să nu chicoti maniac în timp ce ieși din fiecare colț.

Nu veți avea probleme cu patru adulți și o cantitate suficientă de bagaje în Model 3. Există, totuși, alternative mai elegante și mai spațioase.

Veți obține o cantitate destul de mare de spațiu de depozitare în Modelul 3, începând cu o pereche de pubele mari din ușa din față care vor primi sticle mari de apă și chiar și genți de mână mai mici. Carcasa centrală încorporează o tavă cu două porturi USB-C și obțineți un alt compartiment de depozitare acoperit, precum și două suporturi pentru pahare.

O secțiune căptușită în fața acestor compartimente de depozitare vă oferă un loc pentru a depozita și a încărca telefonul fără fir. Va trebui să utilizați ecranul tactil masiv de 15,0 inchi pentru a debloca torpedoul, ceea ce pare puțin prea complicat.

Scaunele din față oferă o mulțime de reglaje, iar volanul poate fi poziționat pentru a se potrivi aproape de orice formă și dimensiune.

Spatiu pe banchetele din spate

Pasagerii din spate pot folosi două coșuri mai mici, dar încă utile, iar cotiera centrală se pliază pentru a dezvălui un set de suporturi pentru pahare. Există, de asemenea, buzunare pentru spătarul scaunului din față și orificii de aerisire montate central, cu porturi USB-C situate sub ele.

În timp ce spațiul pentru cap și picioare sunt decent, doi adulți se vor simți mai confortabil în spatele unui Audi A4 sau Mercedes C-Class pentru călătorii mai lungi. Scaunul central din spate este cu siguranță cel mai bine rezervat copiilor, deoarece este îngust și nu are suport decent. Cele două scaune exterioare sunt prevăzute cu ancore ISOFIX, iar montarea unei perechi de scaune pentru copii este ușoară datorită ușilor spate cu deschidere largă.

Spațiu de pornire

Tesla Model trei vine cu un total de 425 de litri de spațiu de încărcare atunci când includeți atât cizme față, cât și spate.

Este puțin mai puțin decât alternativele pe benzină, cum ar fi BMW Seria 3, care oferă 480 de litri, precum și BMW i4 electric, care poate lua 470 de litri de bagaje. Polestar 2 gestionează 440 de litri, incluzând portbagajul frontal mic de 35 de litri.

În timp ce Modelul 3 poate să nu fie cel mai cavernos încărcătură, există o buză de încărcare scăzută și o podea aproape plată, cu scaunele din spate rabatate.

Pășirea în cabina Tesla Model 3 este o lecție de minimalism și design neaglomerat pe care nicio ofertă alternativă nu a stăpânit-o încă. În afară de o pereche de manete și două cadrane mici pe volan și câteva butoane ale geamurilor de pe mânerele ușilor, interiorul este complet lipsit de orice comutatoare, butoane sau cadrane fizice de orice fel. 

Pentru a accesa diferitele funcții – atât minore, cât și majore – va trebui să utilizați ecranul tactil uriaș de 15,0 inchi care iese din centrul tabloului de bord. Totul pare foarte futurist, dar nevoia de a explora meniuri pentru a accesa totul, de la volumul muzicii la încălzirea scaunelor și chiar ajustările volanului poate fi inițial puțin frustrant.

Odată ce sunteți complet configurat și ați configurat comenzile rapide și aspectul după gusturile dvs., este la fel de ușor de navigat ca și smartphone-ul dvs. Ecranul este foarte receptiv, are o grafică luminoasă și clară, iar navigația prin satelit folosește Google Maps, care este la fel de ușor de utilizat. Tesla nu oferă Apple CarPlay sau Android Auto , dar s-ar putea să nu le ratezi – asta arată doar cât de intuitiv este totul. Totuși, nu ne-ar deranja un buton fizic pentru torpedo.

Autonomie electrică, emisii și taxe

Modelul 3 vine cu trei opțiuni de baterie și motor. Modelul de bază este echipat cu un singur motor electric care alimentează roțile din spate și este bun pentru un timp de 0-60 mph în 5,8 secunde și va face 305 mile cu acumulatorul său de 60 kWh. Cifre impresionante, dar Polestar 2 Long Range, cu un preț similar, cu motoare duble, va parcurge aproape identici 301 mile și este chiar mai rapid la 60 mph, cu un timp de 4,5 secunde.

Modelul Long Range reprezintă un pas mare în ceea ce privește prețul, precum și performanța. Are două motoare electrice care îl fac cu tracțiune integrală, iar puterea suplimentară o duce de la 0 la 60 mph în doar 4,2 secunde. Echipat cu o baterie de 88 kWh, autonomia sa de 374 de mile este de neegalat în această gamă de prețuri, BMW i4 eDrive40 apropiindu-se cel mai mult la 352 de mile, dar fiind foarte scurt în accelerație totală.

Pentru un pic mai mult, puteți opta pentru Model 3 Performance, această versiune va călători 340 de mile între încărcări cu aceeași baterie de 88 kWh și poate depăși unele dintre cele mai rapide mașini sport cu un timp de 3,1 secunde 0-60 mph. Are, de asemenea, un mod de pistă și atinge o viteză maximă de 162 mph. Nimic nu se apropie de bani.

Există de fapt o a patra versiune, dar în prezent este oferită doar cumpărătorilor de flote. Utilizează bateria cu autonomie lungă asociată cu un singur motor, cu o autonomie de 394 de mile.

În timpul testelor din lumea reală, luând în considerare majoritatea milelor de autostradă, am reușit 290 de mile față de versiunea cu rază lungă, ceea ce reprezintă aproximativ 75% din intervalul său declarat. Acest lucru este similar cu ceea ce am văzut la alte vehicule electrice, deși am reușit 4,1 mile/kWh de la Tesla, făcându-l cu ușurință unul dintre cele mai eficiente vehicule electrice de pe șosea. Am văzut cifre similare privind eficiența și intervalul procentual de la alte versiuni Model 3, cum ar fi Standard Range Plus și Long Range Dual Motor, astfel încât să puteți folosi aceste cifre pentru a estima intervalul real al gamei.

Încărcarea de la 0 la 100% durează aproximativ 12 ore folosind un încărcător de perete de 7,4 kW. Dacă sunteți pe drum, un Tesla Supercharger vă poate aduce de la 10% la 80% în doar 36 de minute. La fel ca toate vehiculele electrice, Tesla Model 3 este scutită de toate taxele ULEZ și de congestionare și nu suportă nicio taxă de drum.

Siguranță și securitate

Un Tesla Model 3 Long Range a obținut un scor complet de cinci stele Euro NCAP în 2019, cu un scor foarte impresionant de 96% pentru ocupanții adulți și 94% pentru sistemele de asistență de siguranță. Toate modelele 3 sunt echipate cu sistemul de asistență a șoferului cu pilot automat de bază, care include recunoașterea semnelor de circulație, avertizare de părăsire a benzii de circulație, senzori de parcare față și spate și avertizare pentru unghiul mort. Controlul adaptiv al vitezei de croazieră și intrarea fără cheie sunt, de asemenea, dotări standard.

Toate modelele pot specifica în plus funcția de pilot automat îmbunătățit, aceasta adaugă o serie de abilități suplimentare, cum ar fi o funcție de pilot automat care oferă conducere semi-autonomă, precum și un sistem de parcare automată care va parca mașina pentru tine. De asemenea, este disponibilă o opțiune Full Self-Driving Capability, care include controlul semaforului și al semnelor de oprire și acces la evoluții viitoare, cum ar fi direcția automată pe străzile orașului. Vom rămâne cu opțiunea Pilot automat îmbunătățit pentru moment.

Fiabilitate și probleme

În trecut, Modelul 3 s-a plasat în general în mijlocul pachetului în sondajele clienților, proprietarii apreciază în general performanța și tehnologia impresionante, dar plângându-se de calitatea neuniformă a construcției și de diverse gremlins în primul an de proprietate. Tesla a muncit din greu pentru a remedia problemele, iar acest lucru se dovedește cu o îmbunătățire constantă în sondajele mai recente și timp de răspuns mai rapid atunci când se ocupă de reclamațiile clienților. 

Obțineți o garanție standard de patru ani/50.000 de mile, aceasta fiind ușor diferită de cea mai comună garanție de trei ani/60.000 de mile oferită de majoritatea alternativelor premium. Sunt disponibile planuri de întreținere transferabile de către proprietar, unele sarcini de întreținere fiind efectuate prin actualizări over-the-air, în caz contrar, mașina va alerta șoferul atunci când este necesară o vizită fizică la o dealer. Costurile de funcționare ar trebui să fie scăzute, doar filtrul de habitaclu și lichidul de frână (dacă sunt contaminate) necesită înlocuire la fiecare doi ani.

Tesla Model 3 a fost rechemat de câteva ori în Marea Britanie până acum, problemele incluzând o problemă cu centura de siguranță și componentele suspensiei față insuficient strânse.

Tags:

Cele mai bune păreri despre produse și oferte 2023 în România
Logo