Audi Q5 este un SUV de familie practic, care va consuma kilometri liniștit și confortabil – doar nu vă așteptați să fie atât de interesant de condus.
după teste ample ale mașinii
Ce e bun
Ce nu e asa de bine
Dacă ești genul care își dorește un SUV care să te ducă în locuri cu minimum de agitație, în timp ce arăți decent, atunci Audi Q5 ar putea fi locul tău. Vine cu o mulțime de kit de înaltă tehnologie și se simte atât de bine construit încât nu te vei gândi niciodată.
Totuși, este destul de subtil și, în timp ce alte mașini, cum ar fi Mercedes GLC și Jaguar E-Pace, arată puțin spectaculos, atunci Audi este mult mai blând și discret. Practic, dacă ești Batman, atunci Audi Q5 este majordomul Alfred – mereu acolo cu ceea ce are nevoie și câteva sfaturi liniștitoare. În plus, dacă vrei un aspect elegant, Audi face și Q5 Sportback .
Intră înăuntru și cabina lui Audi Q5 nu face nimic pentru a însufleți starea de spirit. Totul este aranjat în mod rațional și toate comenzile sunt intuitive de utilizat, dar s-ar putea folosi cu o pată de culoare sau cu câteva materiale tactile, ca la Mercedes , pentru a înfrunta puțin lucrurile.
Totuși, ecranul tactil standard de 10,1 inchi este mult mai ușor de utilizat decât afișajul pe care îl obțineți la Mercedes GLC. Și veți obține Audi Q5 cu un ecran digital uriaș în locul instrumentelor convenționale ca standard, ceea ce arată absolut fantastic.
Din fericire, niciunul dintre aceste gadgeturi nu mănâncă în spațiul cabinei Audi Q5. Există o mulțime de găuri la îndemână pentru tine pentru a depozita bucăți de familie și bob și există spațiu amplu pe scaunele din față și din spate pentru ca adulții înalți să se simtă confortabil. Există mai mult spațiu pentru a purta trei la față decât aveți în BMW X3 și spațiu mai mult decât suficient în portbagaj pentru un cărucior și câteva valize mari sau un set de crose de golf.
Dacă intenționați să vă aventurați mai departe decât terenul de golf local, veți fi încântați să aflați că fiecare Audi Q5 vine cu tracțiune integrală ca standard. Nu este Land Rover Discovery Sport , dar va lua ocazional teren noroios în pas. Acestea fiind spuse, Audi Q5 se simte mult mai bine în croazieră pe autostradă – mai ales dacă plătiți suplimentar pentru suspensia pneumatică opțională.
Chiar și fără acest lucru, Q5 este destul de confortabil și foarte silențios – indiferent dacă alegeți motoarele diesel de 204 CP sau 286 CP sau pe benzină de 265 CP. De asemenea, este destul de ușor să conduceți în oraș datorită ferestrelor sale relativ mari și a poziției ridicate.
Dacă intenționați să conduceți un Q5 ca mașină de companie sau vă place ideea de condus pur electric, sunt disponibile și două modele hibride plug-in , care vor face aproximativ 26 de mile cu electricitate înainte de a trece din nou la benzină. Sunt mai scumpe de cumpărat, dar se vor rambursa cu un cost redus de combustibil dacă le țineți încărcate.
Q5 nu este nici pe departe la fel de distractiv de condus pe un drum de țară întortocheat ca BMW X3 sau Jaguar F-Pace , dar este mai relaxant să călătorești pe perioade lungi – mai ales cu pachetul opțional Tour, care permite mașinii să accelereze, să frâneze și să viragă. pentru tine pe autostrăzi și în ambuteiaje.
Din păcate, această caracteristică, împreună cu unele dintre celelalte piese de petrecere ale lui Audi Q5, costă suplimentar – dar nu lăsați asta să vă dezamăgească. Dacă ești fericit să plătești puțin mai mult pentru câteva opțiuni, Audi Q5 este un SUV excelent pentru familie. Puteți consulta câteva oferte grozave Audi Q5 la carwow, iar dacă sunteți interesat de un Audi Q5 second hand, atunci mergem la pagina noastră de oferte second hand.
Piața SUV-urilor premium are prețuri foarte competitive, gama Audi Q5 pornind de la puțin peste 45.000 de lire sterline și ajungând la mai mult de 70.000 de lire sterline. Alternativele – tot de la mărci germane – precum Mercedes GLC și BMW X3 au, de asemenea, prețuri apropiate, așa că o mare parte din luarea deciziilor se poate reduce la preferințele personale. Un alt model din această zonă a pieței de luat în considerare este Jaguar F-Pace, care se află, de asemenea, în același stagiu din punct de vedere financiar.
Există patru clase disponibile în gama Q5: Sport; Linia S; Ediția 1 și Vorsprung. Alegerea grupului este adesea modelele Sport de gamă medie, deoarece sunt bine echipate cu scaune din piele încălzite cu navigație prin satelit și suport lombar electric. Pentru încă 2.500 de lire sterline, S Line adaugă ornamente în Alcantara, roți mai mari și scaune îmbunătățite.
Trecând la Ediția 1, Audi adaugă faruri cu matrice LED, climatizare cu două zone, Audi Virtual Cockpit, suspensie sport și o cameră de marșarier. În cele din urmă, Vorsprung de vârf costă încă zece mii, dar include o serie întreagă de caracteristici standard. Aceste articole includ: roți de 21 inch; suspensie adaptivă; scaune fata reglabile din piele cu suport lombar; scaune spate încălzite și un afișaj de infotainment mai mare.
Q5 ar putea fi o mașină mare, dar funcționează admirabil în oraș, datorită unei combinații de direcție ușoară și tehnologie de cameră și senzor. Cu toate acestea, la viteze mici, șoferii pot simți denivelări și bulgări pe drum mai mult decât alte mașini din sector
În oraș
În oraș, Q5 excelează. Poziția de conducere înseamnă că stai frumos și înalt, ceea ce oferă o vedere minunată asupra drumului din față și peste tot în jurul tău. Există un ușor punct mort din cauza stâlpului destul de lat dintre parbriz și ușă, dar nu este suficient pentru a bloca prea mult.
Din fereastra din spate, priveliștea este de asemenea bună. Q5 este o mașină destul de largă și există o mulțime de geamuri din care să se vadă, plus tetierele din spate pot fi pliate pentru o vizibilitate suplimentară. Dacă aveți îndoieli când vine vorba de parcarea Q5, există senzori de parcare și camere disponibile pentru a vă ghida în spații potențial dificile.
Stâlpul din spate este puțin pe partea largă, ceea ce poate fi un pic un obstacol atunci când încercați să manevrezi în afara unei alee sau între benzi.
Direcția este drăguță și ușoară, ceea ce ajută din nou atunci când vine vorba de conducerea în oraș, iar diametrul de virare de 11,7 m este decent pentru o mașină din această clasă – mai mică decât Mercedes CLS și BMW X3, de exemplu.
La viteză mică, Q5 se ocupă de denivelări cu relativă ușurință. În setarea Sport, poate nu este atât de confortabil pe cât ar dori unii și cu siguranță nu se potrivește pentru Volvo XC60 , deși nu îndepărtează prea mult de ceea ce este o experiență plăcută în mediile urbane.
Pe autostrada
La viteze mai mari, Q5 este și mai impresionant. Este relaxant și ușor de condus, iar motoarele sunt toate foarte dispuse, cu o accelerație lină și fără probleme, ajutată de cutia de viteze automată. Scaunele sunt foarte confortabile, ceea ce ajută la călătoriile mai lungi,
În mișcare, cabina este drăguță și liniștită și nu se aude prea mult zgomot de anvelope sau vânt. Asta înseamnă că este ușor să ții o conversație între pasagerii din față, dar și să vorbești cu cei din spatele mașinii. Spațiul din jurul tuturor pasagerilor înseamnă că călătoriile lungi nu sunt o corvoadă, iar călătorii se vor simți încă înviorați la sosire.
Viteza medie este, de asemenea, bună, ceea ce înseamnă că depășirea pe autostrăzi este simplă și orice intervenții bruște de direcție nu deranjează echilibrul mașinii.
Pe un drum întortocheat
Punerea mașinii în modul sport adaugă puțină greutate direcției și face ca cutia de viteze și accelerația să fie puțin mai receptive. Totuși, datorită dimensiunii și stilului lui Q5, nu este tocmai o mașină sport , ci este un SUV care ocolește colțurile cu relativă ușurință.
Există multă aderență în anvelope, direcția este receptivă și tehnologia de tracțiune integrală asigură că aderența nu este o problemă, chiar și atunci când drumurile sunt umede și alunecoase.
Frânele de pe Q5 sunt bune și există o mișcare minimă în mașină – având în vedere dimensiunea – la oprire.
Q5 nu este o mașină mică, așa că este logic ca atunci când intri în cabină, să fie mult spațiu în jurul tău. Efectuarea de ajustări minore pentru a obține poziția dorită este ușoară datorită scaunelor și volanului acționate electric.
Există o mulțime de caracter practic în jurul cabinei și unele inovații grozave folosite pentru a maximiza spațiul și eficiența. Un exemplu este husa pentru suporturile centrale pentru pahare, care funcționează ca suport de încărcare wireless pentru smartphone-uri. Suporturile de pahare în sine vor găzdui doar sticle de dimensiuni standard, dar există coșuri de gunoi mai mari, care pot fi potrivite pentru toate dimensiunile.
Sub cotieră există mai mult spațiu și porturi USB și, deși torpedoul nu este cea mai mare, este căptușită cu pâslă, pentru a vă asigura că orice intră acolo este protejat și nu va zdrăngăni atunci când sunteți în mișcare. .
O parte din stocare are mai puțin sens. De exemplu, controlul ecranului principal de infotainment se face acum doar prin atingere, ceea ce înseamnă că roata montată lângă maneta de viteze a dispărut și a fost înlocuită cu o gaură foarte mică. Dacă asta ar fi o mașină din anii 1980, ai fi asemănat-o cu o scrumieră, așa sunt dimensiunile. Există o altă zonă mică, puțin adâncă, lângă punctul de încărcare de 12 V și portul USB, care nu este suficient de mare pentru nimic de remarcat.
Spatiu pe banchetele din spate
Q5 este o mașină înaltă, ceea ce înseamnă că există mult spațiu pentru cap, chiar și atunci când este specificat plafonul de sticlă, ceea ce mănâncă puțin spațiul capului. Spațiul pentru picioare și genunchi este, de asemenea, foarte bun și nimeni nu ar trebui să se lupte sau să fie înghesuit în spatele șoferului sau a pasagerului din față.
Din punct de vedere practic, scaunele din față au plase de depozitare în spate pentru reviste, tablete sau laptopuri, în timp ce coșurile de gunoi, ca și cele din față, sunt suficient de mari pentru a încăpea sticle mai mari.
Toate scaunele din spate se înclină pentru un plus de confort și/sau spațiu, în timp ce scaunele din spate glisante sunt opționale. Scaunul din mijloc este puțin pe partea îngustă și împiedicat de tunelul de transmisie care merge în mijlocul mașinii. Dacă acest spațiu restrictiv va fi un deal-breaker, o opțiune alternativă ar fi Mercedes GLC. Când nu există un pasager din spate din mijloc, rabatați cotiera și există suporturi pentru pahare integrate și acoperite.
Scaunele pentru copii sunt ușor de fixat, datorită ușilor spate cu deschidere largă, dar aveți grijă la husele din plastic ISOFIX, care se pot pierde sau căde pe podea atunci când sunt îndepărtate.
Scaunele se pliază individual, ceea ce înseamnă că atunci când scaunul din mijloc este coborât, există un spațiu mare pentru a ajuta la încărcarea articolelor lungi.
Spațiu de pornire
Portbagajul lui Q5 are o formă pătrată frumoasă și are o capacitate de 550 de litri, adică același spațiu disponibil pentru Mercedes GLC și BMW X3. Zona respectivă înghite șapte valize de dimensiunea unui bagaj de mână și include, de asemenea, plase, cârlige, puncte de fixare și o priză de 12 V.
În mod util, există un mâner montat pe portbagaj pentru a elibera scaunele din spate, care creează un spațiu de încărcare relativ plat. Există un pic de creastă între portbagajul și balamalele banchetei din spate – și o altă buză în spatele portbagajului – dar nu este suficientă pentru a face o diferență enormă la încărcare și descărcare.
Există o podea falsă în spatele lui Q5, dar nu oferă foarte mult spațiu, cu siguranță insuficient pentru a depozita raftul de pachete, de exemplu.
Există o mulțime de materiale de calitate în cabina Q5, așa cum v-ați putea aștepta, dar multe dintre adăugiri sunt opțiuni de cost, ceea ce înseamnă că prețul crește în curând când mergeți să vă specificați mașina perfectă.
Cel mai recent Q5 are un nou ecran de infotainment mai mare în centrul tabloului de bord. Este standard pentru fiecare model din gamă și rulează cel mai recent sistem de operare Audi care poate fi ușor actualizat automat pentru a vă asigura că rulați întotdeauna software-ul optim. Este ușor de utilizat, cu o navigație prin satelit clară și precisă și o structură sensibilă a meniului. Sistemul este compatibil și cu Android Auto și Apple CarPlay.
Q5 primește, de asemenea, afișajul digital al șoferului Audi ca standard, care este ușor de utilizat și de operat folosind butoanele de pe volanul mașinii. De aici, șoferii pot vizualiza o serie de ecrane diferite, cum ar fi viteza, economia, navigația și audio.
Controlul climei este un domeniu care nu a cedat ultimei tendințe de funcționare a ecranului tactil, iar cadranele lui Q5 au mult mai mult sens alături de butoanele de sub afișajul digital al temperaturii și al vitezei ventilatorului.
Q5 oferă o gamă de opțiuni de scaune în funcție de calitate, inclusiv piele matlasată, alcantara și două tipuri diferite de piele. Scaunele în sine sunt foarte confortabile și poziția de conducere este grozavă.
După cum v-ați aștepta de la Audi, cabina are o senzație premium, iar calitatea construcției în jurul șoferului și pasagerilor este foarte ridicată. Totul din față pare solid, fără plastic ieftin de văzut.
MPG, emisii și taxe
Toate clasele Q5 beneficiază de o gamă de trei motoare, care acoperă opțiunile diesel, benzină și hibride. Gama începe cu un diesel de 2,0 litri cu 204 CP care înregistrează sprintul 0-62 mph în 7,6 secunde. Din punct de vedere economic, va returna aproximativ 45mpg și costă 585 de lire sterline pentru primul său an de taxă rutieră.
Apoi, există un motor turbo pe benzină de 2,0 litri Q5 cu 265 CP și o economie oficială de combustibil de 34 mpg. Viteza de la zero la 60 mph este mai rapidă decât dieselul – la 6,1 secunde – dar cifra taxei rutiere pentru primul an de proprietate este, de asemenea, mai mare (1.420 de lire sterline la momentul scrierii).
În cele din urmă, hibridul, care costă mult mai puțin în taxele pentru mașini de companie și VED, așa că ar putea atrage pe mulți numai din acest punct de vedere. Este un alt motor pe benzină de 2,0 litri, de data aceasta cu 299 CP și un timp identic de 6,1 secunde până la 60 mph de la oprire.
Din punct de vedere al CO2, benzina iese cel mai rău, cu 191 g/km, în timp ce motorina emite 165 g/km. Hibridul – așa cum v-ați putea aștepta – este mult mai mic, cu 35 g de CO2 pe kilometru emis.
Siguranță și securitate
Cel mai recent test Euro NCAP a primit cinci stele Q5. Această evaluare se referă la versiunea pre-facelifted a mașinii, dar, din punct de vedere structural, foarte puține s-au schimbat, așa că se aplică aceleași informații.
Q5 a avut rezultate bune în ceea ce privește siguranța ocupanților adulți, obținând un scor de 93%, iar siguranța ocupanților copiilor ajungând la o valoare mai mult decât acceptabilă de 83%. Protecția pietonilor a fost evaluată la 73%, dar tehnologia de asistență pentru siguranță a fost estimată la doar 53%. Această ultimă cifră spune mai multe despre cerințele tehnologiilor de siguranță activă ale evaluărilor Euro NCAP actuale, mai degrabă decât despre o evaluare generală a mașinii în sine.
În realitate, există o mulțime de tehnologii la bord, inclusiv frânarea de urgență autonomă pentru a proteja pietonii și în timpul călătoriilor în oraș, precum și o capotă activă. Tehnologia de asistență la viteză vine ca standard, în timp ce asistența pentru benzi de circulație face parte din pachetul de siguranță al Audi.
Între timp, există tehnologia Keyless Go, o alarmă antifurt și închidere centralizată la distanță pentru liniște atunci când vine vorba de securitate.
Fiabilitate și probleme
Fiecare Q5 primește garanția standard din industrie care acoperă mașina timp de trei ani și 60.000 de mile. Există opțiuni de extindere la patru ani cu Audi direct, prețurile depind de modelul specific.
Potrivit DVLA, au existat patru rechemari pentru Q5, toate legate de probleme minore, inclusiv gulerul capacului pasajului roții s-a desprins și umezeala a pătruns în alternatorul de pornire.
În general, Q5 are rezultate bune în sondajele de fiabilitate din industrie, cumpărătorii în general mulțumiți de calitatea produsului și orice probleme sunt în mod normal izolate și minore.