Calculatoare

BMW Seria 3 2023 Recenzie și prețuri

BMW Seria 3 2023 Recenzie și prețuri

BMW Seria 3 este o mașină de familie practică, dar de ultimă generație, care este grozav de condus. Este foarte enervant însă că opțiunile sunt scumpe.

Acest scor este acordat de echipa noastră de

recenzori experți

după teste ample ale mașinii

Ce e bun

  • Configurare excelentă pentru infotainment
  • Cabină spațioasă, de înaltă calitate
  • Excepțional de bun de condus

Ce nu e asa de bine

  • Nu la fel de accesibil pe cât pare
  • Mașinile rivale au ecrane digitale mai clare
  • Prea multe opțiuni care ar trebui să fie standard

Este BMW Seria 3 o mașină bună?

Dacă nu ai auzit de BMW Seria 3, nu ai fost atent. Pur și simplu, este unul dintre cele mai bune echipamente polivalente pe care le puteți cumpăra. Dacă sunteți în căutarea unui salon de familie premium și practic și vă place să conduceți, aceasta este mașina pentru dvs.

Ca la cumpărături la Waitrose în loc de Lidl, sau la cafeaua Jamaican Blue Mountain în loc de Nescafe, este vorba de a plăti un pic în plus pentru un produs de calitate mult mai bună.

În mod clar, Seria 3 are o concurență dură din partea Mercedes, Audi și chiar Alfa Romeo. Dar, pentru a scurta povestea, este cea mai bună mașină din segment și, de asemenea, un câștigător al premiului – BMW 330e a câștigat cea mai bună mașină hibridă de familie în premiile Carwow Car of the Year 2021.

Probabil că nu este cea mai frumoasă mașină din clasă, deoarece stilul este puțin exagerat și pretentios pe alocuri. Dar este incontestabil atrăgător, mai ales în forma M Sport mai musculoasă, care vine cu un bodykit sportiv. În interior, liniuța este ușor înclinată spre tine și împrumută o sumă destul de mare de la seria 5 mai mare – astfel încât nivelurile de calitate sunt grozave.

Nu este cel mai inovator interior, iar cabina noului Mercedes-Benz Clasa C îl face să pară puțin demodat. Dar totul funcționează foarte bine, iar sistemul de infotainment este simplu de utilizat și include control vocal și navigație prin satelit, care vă pot direcționa în jurul problemelor de trafic.

Veți descoperi că este mai mult decât suficient spațiu în cabină, în timp ce portbagajul este la fel de bun sau mai bun decât alternativele datorită capacității sale de 480 de litri (deși dacă doriți și mai mult practic, ar trebui să aruncați o privire la frumosul Seria 3 Touring imobiliar…).

 În funcție de utilizare, 320i pe benzină sau 320d diesel sunt cel mai bun pariu. M Sport este întotdeauna cea mai bună echipare. Accesați pagina noastră de oferte pentru a vedea ce ați putea economisi la una!

Acestea sunt toate lucrurile raționale de care se ocupă, dar adevărata bucurie a deținerii Seria 3 o conduce. Realizează senzația clasică BMW de conducere precisă, cu feedback și implicare pentru a-ți păstra zâmbetul pe buze.

Rafinamentul este excelent, iar ajutoarele opționale la conducere înseamnă că se poate ocupa de păstrarea benzii de bază și de păstrarea la o distanță sigură față de mașina din față pe autostradă (atâta timp cât acordați atenția cuvenită, desigur).

Există câteva funcții inteligente, cum ar fi un „asistent de marșarier”, care vă poate ajuta să vă întoarceți pe pași dintr-un punct îngust. Cu toate acestea, acestea fac parte din lista extinsă și scumpă de opțiuni care pot crește prețul excesiv.

Puteți alege dintr-o serie de motoare, BMW oferind o combinație de eficiență și performanță în toată gama, inclusiv câteva modele hibride plug-in foarte impresionante.

Cu toate acestea, Seria 3 este un fantastic polivalent. Este grozav de condus, practic și se simte elegant și în interior. Dacă vi se pare mașina, accesați pagina noastră de oferte Seria 3 pentru a vedea câți bani puteți economisi atunci când cumpărați prin carwow.

Prețurile Serii 3 variază de la destul de accesibile (dacă sunteți în căutarea unui 318i sau 318d de bază) până la îngrozitor de scumpe (dacă vă uitați la un M340i sau M340d – sau mai ales la supermașina M3 rapidă). .).

O Seria 3 entry-level este semnificativ mai ieftină decât un Mercedes C-Class entry-level, deși asta se datorează în parte pentru că Clasa C nu are în prezent o opțiune de motor de bază care să se potrivească cu modelul 318i. Rețineți, ați putea să vă uitați la genul unui Mercedes CLA puțin mai mic (dar încă competitiv), care are un preț mult mai apropiat de nivelurile din Seria 3.

Un Audi A4 este, de asemenea, puțin mai scump decât Seria 3 la un nivel de bază, deși mai sus în liniile de echipare este mai competitiv. Interesant este că, dacă te uiți la un Jaguar, vei descoperi că XE – comparabil ca dimensiune cu Seria 3 – este puțin mai ieftin, în timp ce XF – o mașină mai mare, mai aproape de o Seria 5 ca mărime – cu toate că prețul- se potrivește cu BMW în forma sa de bază. Jag-urile au mai puține opțiuni de motor și de echipare în gama lor, dar cu siguranță merită luate în considerare din punct de vedere al valorii.

Performanță și confort la volan

În oraș

În echiparea SE, suspensia Seria 3 este destul de moale, așa că se plimbă bine prin oraș. Acestea fiind spuse, țineți cont de faptul că modelele M-Sport vin cu suspensii mai rigide și mai joase, astfel încât rulează puțin mai dur, în special pe drumurile urbane. Totuși, puteți specifica Seria 3 mai sportivă cu suspensie adaptivă, care, atunci când este setată în modul Confort, se descurcă bine cu denivelările.

Cercul de întoarcere este, totuși, doar mediu, iar Seria 3 nu este la fel de zdravăn în oraș ca, să zicem, un Mercedes C-Class . Direcția este drăguță – grea, dar nu grea – dar frânele pot fi puțin strânse până te obișnuiești cu senzația pedalei. Cutia de viteze automată cu opt trepte este absolut fantastică, totuși.

La parcare, senzorii standard față și spate și camera din spate fac viața mai ușoară, deși vizibilitatea în exterior este împiedicată de stâlpii groși ai ușilor din spate. Opțional, puteți avea un sistem Active Parking Plus foarte inteligent, care include un sistem de cameră surround 3D și o direcție care parchează mașina pentru dvs. Poate chiar să învețe și să repete manevrele utilizate în mod regulat, cum ar fi cum să dai înapoi pe propria alee.

Pe autostrada

Seria 3 este cu adevărat ca acasă pe autostradă și este cu adevărat destul de rafinată (deși dieselurile cu patru cilindri devin zgomotoase când lași cu adevărat piciorul jos).

Accelerația de la 50-70 mph este deosebit de impresionantă la modele precum 320d și 330e, așa că BMW știe clar de ce își doresc și de ce au nevoie clienții săi. Orice Seria 3 este un mod destul de ușor de a parcurge mile mari.

Pe un drum întortocheat

Puneți Seria 3 în modul Sport și veți obține o senzație de direcție mai puternică, răspunsuri mai clare la cutia de viteze și la accelerație și, dacă aveți suspensia adaptivă montată, amortizoare mai rigide – care ajută la reducerea ruliului caroseriei prin viraje mai rapide și mai mult.

Cu tracțiunea spate standard, Seria 3 se simte atât de captivantă și de agilă, cu o direcție foarte clară, foarte precisă. Știi întotdeauna exact ce face Seria 3 și, prin urmare, construiește o cantitate uriașă de încredere pe un drum întortocheat.

Este cu adevărat distractiv să conduci — BMW a reușit cu adevărat cu această Seria 3. De fapt, ar putea fi singura mașină de care ai nevoie vreodată.

Spațiu și caracter practic

Practicitate

Există un spațiu de depozitare foarte bun în partea din față a cabinei Serii 3, începând cu coșurile mari de ușă care au o secțiune separată pentru a ține o sticlă de apă. Există o pereche de suporturi de pahare decente, amplasate în mod sensibil în fața manetei de viteză și nu sunt prea adânci, așa că dacă ai o ceașcă mică de cafea, nu va dispărea în ele.

O altă tavă mică de depozitare poate fi găsită în fața suporturilor pentru pahare, precum și un capac mare care acoperă întreaga secțiune în sus. Ai o cutie de depozitare decentă sub cotiera scaunului din față și un alt dulap cu capac, lângă genunchiul drept, pentru „depozitare secretă”. Totuși, torpedoul este puțin mediocru, deoarece este destul de puțin adânc.

Spatiu pe banchetele din spate

Accesul și ieșirea de pe scaunele din spate este ușor, datorită ușilor care se deschid frumos și larg, și este o notă plăcută faptul că căptușeala scaunului se extinde până la capăt pentru a acoperi axul, astfel încât să nu te lovești de metalul dur.

Spațiul este foarte bun pentru o mașină de această dimensiune, cu spațiu impresionant pentru genunchi și un loc pentru picioare sub scaunele din față. Bazele banchetei din spate sunt, de asemenea, destul de lungi, astfel încât spatele picioarelor dumneavoastră este mai bine susținut pe o călătorie lungă.

Spațiul pentru cap este în regulă, dar dacă trebuie să stați trei persoane pe bancheta din spate, există un tunel masiv de transmisie pentru a rezolva. Scaunul din spate din mijloc este de fapt destul de încăpător, în afară de asta.

Pentru scaunele pentru copii, există puncte ISOFIX în spate, cu huse rabatabile îngrijite pentru punctele de ancorare și există suficient spațiu pentru a introduce un scaun voluminos orientat spre spate, fără a fi nevoie să deplasați scaunul pasagerului din față înainte.

Ferestrele sunt puțin mai înalte, așa că priveliștea pentru copii nu este atât de grozavă, dar au două prize USB-C și o conexiune de 12 volți. Există plase utile pentru spătarul scaunului pentru mai mult depozitare și suporturi pentru pahare în cotiera rabatabilă.

Spațiu de pornire

În ceea ce privește spațiul portbagajului, Seria 3 este la egalitate cu orice altă berlină cu patru uși de dimensiuni similare. Are de fapt 480 de litri, ceea ce este la fel ca un Audi A4, și mult mai mult decât cei 455 de litri ai noului Mercedes-Benz Clasa C. De asemenea, este mai spațios decât un Jaguar XE sau Volvo S60. De asemenea, este cu mult înaintea celor 330 de litri pe care îi obțineți de la Genesis G70.

Scaunele din spate se rabatează într-un raport de 40:20:40, astfel încât să puteți plia pur și simplu partea centrală îngustă dacă trebuie să cărați ceva lung. Deschiderea portbagajului are o dimensiune bună, dar există un pic de buză de încărcare dacă trebuie să introduceți sau să scoateți ceva greu.

Totuși, există plase de depozitare utile în partea laterală a portbagajului, precum și cârlige de fixare și o priză de 12 volți. Există opțional un capac electric al portbagajului, care pare spectaculos de inutil pe un sedan. Ridică-l singur…

Există pârghii în portbagaj pentru a debloca scaunele din spate pentru rabatare, dar în mod enervant nu sunt arcuite, așa că trebuie să vă sprijiniți în portbagaj pentru a le împinge în jos. Se pliază aproape (dar nu în totalitate) plat și există suficient spațiu pentru a încăpea într-o bicicletă de munte, cu roata atașată, când sunt pliate. Cu scaunele ridicate, este suficient loc pentru două valize mari și două medii, ȘI un set de crose de golf sau un cărucior, ceea ce este foarte decent.

Stil interior, infotainment și accesorii

Interiorul Seria 3 este într-adevăr ceea ce ați putea numi BMW clasic – este destul de conservator, dar încă se simte modern și frumos amenajat.

Aspectul pe tot ecranul noului Mercedes C-Class ar putea fi mai la modă, dar combinația de ecran și butoane fizice de la BMW funcționează de fapt puțin mai bine. Tabloul de bord este puțin înclinat spre șofer și există câteva bucăți frumoase de ornamente metalice strălucitoare care luminează ceea ce altfel ar fi o cabină destul de întunecată. Unele dintre modelele de ornamente pot provoca un pic dureri de cap, totuși… Calitatea este grozavă, de la mânerele ușilor din metal solid până la elementele de fixare din plastic moale la atingere de peste tot – chiar și pe capacul torpedoului și coșurile ușii.

Toate modelele au ecran tactil central mare și instrumente digitale. Ecranul tactil poate fi controlat prin atingerea acestuia (evident) sau folosind clasicul clickwheel iDrive. Sau făcându-ți mâinile în față pentru „controlul gesturilor”. Sau strigând la asistentul vocal digital „Hei, BMW”. Vorbiți despre opțiuni!

Sistemul de infotainment în sine este încă unul dintre cele mai bune, cu o grafică clară și un meniu sensibil. Navigația prin satelit este bună și primește actualizări live de trafic pentru a vă ajuta să vă rezolvați blocajele și blocajele, deși nu este la fel de bun la asta ca unele aplicații de telefoane terțe, cum ar fi Waze – la care vă puteți conecta prin Apple CarPlay sau Android Auto.

Cadranele digitale sunt ușor dezamăgitoare – designul este foarte întunecat și nu există atât de multe informații pe cât puteți găsi pe afișajele de la Audi sau Mercedes.

În față, există o priză USB-B și o conexiune de 12 volți cu suporturile pentru pahare, precum și un încărcător opțional pentru telefon fără fir. Există o priză USB-C sub cotiera scaunului din față.

Aspectul general al comenzilor este foarte bun, cu toate comenzile de conducere grupate pe consola centrală și butoane fizice adecvate pentru aer condiționat – mult mai bine decât comenzile sensibile la atingere sau un ecran tactil.

Poziția de conducere este bună și puteți obține scaunul frumos și jos pentru o senzație sportivă, dar există suficientă reglare a înălțimii pe care șoferii mai mici pot încă să vadă în mod corespunzător. Volanul are și o mulțime de reglaje, dar pedalele sunt înclinate puțin spre dreapta – se simte ca și cum picioarele tale sunt în axul față.

MPG, emisii și taxe

În teorie, campionul economiei de combustibil în gama Seria 3 este hibridul plug-in 330e. Datorită capacității sale de a funcționa numai cu energie electrică, poate returna niște cifre spectaculoase ale economiei (până la 201 mpg conform afirmațiilor BMW), dar pentru a face asta va trebui să-l conectați și să îl încărcați mult, deoarece este doar electric. Autonomia este de doar 36 de mile, în comparație cu uriașele 68 de mile revendicate de noul Mercedes C 300e hibrid plug-in.

Pe o călătorie mai lungă, un 330e va reveni mai mult ca 40 mpg – nu este rău, dar doar la fel de bun ca un 318i pe benzină și nici pe departe la fel de bun ca 60 mpg pe care îl veți obține de la un 318d sau 320d condus cu grijă. Chiar și un 330d cu șase cilindri este mai bun pe termen lung și poate ajunge cu ușurință la 50 mpg. Alegeți M340i de 374 CP și veți avea noroc să obțineți mult mai bine de 35 mpg din el…

Cu toate acestea, 330e este, fără îndoială, campionul emisiilor, cu emisii de CO2 de doar 30 g/km pentru versiunea cu tracțiune spate sau de până la 38 g/km pentru modelul cu tracțiune integrală. Următorul cel mai bun este 119g/km pentru un 318d automat, în timp ce 320d gestionează 122g/km, în funcție de jantele din aliaj pe care le-ați montat.

Un 320i are emisii de 145 g/km, în timp ce un 330i se descurcă surprinzător de bine la 148 g/km. Un 330d emite 131 g/km, în timp ce pentru M340d este 159 g/km și 176 g/km pentru M340i.

330e nu va costa nimic pentru primul an de impozitare pentru un cumpărător privat și 145 de lire sterline pe an după aceea, în timp ce un 318d vă va plăti înapoi cu 180 de lire sterline pentru primul an, la fel ca și 320d.

Un 320i și 330i vor fi în categoria de 220 de lire sterline, dar nu uitați de taxa anuală de 335 de lire sterline pentru mașinile care costă mai mult de 40.000 de lire sterline. Pentru utilizatorii de mașini de companie care plătesc cota de impozitare de 20 la sută, un 330e vă va costa mai puțin de 76 de lire sterline pe lună, în timp ce va fi de cel puțin 166 de lire sterline pe lună pentru un 318d. Un 320d va fi mai mult ca £186 pe lună, sau pentru un 330i va fi mai mult ca £224 pe lună. Un M340i? Va fi 314 GBP pe lună…

Toate modelele din Seria 3 sunt conforme cu cele mai recente standarde Euro 6 privind emisiile și RDE2, astfel încât nu veți fi afectat de taxele ULEZ și nici de suplimentul fiscal pentru primul an.

Siguranță și securitate

Seria 3 are un rating complet de cinci stele de siguranță și test de impact de la experții independenți de la Euro NCAP, cu un scor de 97% pentru ocupanții adulți și un scor de 87% atât pentru ocupanții copiilor, cât și pentru utilizatorii vulnerabili ai drumului.

În mod standard, toate modelele beneficiază de Active Guard Plus, care este un sistem de frânare automatizat de urgență care poate detecta bicicliștii și pietonii, iar capota se ridică pentru a amortiza un impact dacă ați lovi vreodată pe cineva. În plus, primești faruri LED adaptive, control al stabilității, control al tracțiunii și monitoare pentru presiunea în anvelope.

De asemenea, luminile de frână dinamice se aprind mai puternic la frânări puternice pentru a-i avertiza pe șoferii din spatele tău. Primești airbag-uri față pentru șofer și pasager, airbag pentru genunchi al șoferului și airbag-uri laterale față și spate pentru cap. Totuși, doar scaunele din față primesc airbag-uri pentru pelvis și piept.

Pentru un plus de securitate, există puncte ISOFIX pe scaunele din spate și un comutator de oprire a airbag-ului pentru scaunul pasagerului din față, plus apeluri de urgență încorporate în cazul în care aveți un accident. Puteți specifica, de asemenea, faruri de mare intensitate „Laser” care se estompează automat pentru traficul din sens opus, un afișaj heads-up care proiectează datele de conducere pe parbriz și un Driving Assistant Professional, care vă ajută să vă mențineți pe bandă și la o distanță sigură de mașini în jurul tău pe autostradă.

Există, de asemenea, opțiunea unei camere de bord încorporate BMW „CarEye” care înregistrează automat ceea ce s-a întâmplat în cazul unui accident, și există opțiunea unui tracker de vehicul încorporat.

Fiabilitate și probleme

Toate BMW-urile vin cu o garanție de trei ani cu kilometraj nelimitat și există opțiuni de cost pentru extinderea acesteia peste trei ani și până la 100.000 de mile. Există, de asemenea, un plan de servicii inclusiv pentru Seria 3, care costă 25 GBP pe lună și care acoperă toate costurile standard de service pentru primii trei ani de proprietate.

BMW oferă, de asemenea, propriul program de asistență rutieră (care costă 69 GBP pe an) și oferă, de asemenea, un plan de asigurare specific pentru acoperirea daunelor cosmetice.

În general, BMW-urile sunt bine făcute, iar actuala Seria 3 a fost în producție suficient de mult pentru ca majoritatea erorilor să fie rezolvate, dar au existat rapoarte de nereguli – în special cu sistemul de infotainment.

Seria 3 actuală a avut câteva retrageri, în primul rând pentru obiecte mici, cum ar fi modele slabe ale cablurilor bateriei și conexiuni ale senzorilor, dar au fost acoperite articole mai serioase, cum ar fi capete fragile ale tijei de șenile (parte a sistemului de direcție) și chiar potențialul de incendii cauzate de bateria plug-in hybrid 330e.