Dacia Sandero simplă a fost actualizată și se bazează pe valorile sale esențiale de practic și raport calitate-preț remarcabil — doar nu vă așteptați la mare lucru în ceea ce privește echipamentul.
Ce e bun
Ce nu e asa de bine
[wpsm_toplist]
De asemenea, vă va duce de la A la B fără agitație sau deranj. Sigur, direcția ușoară se poate simți puțin vagă la viteze mai mari, dar Sandero este bine de condus și este ușor de manevrat în oraș. Este destul de confortabil, chiar și pe drumuri lungi, în timp ce vântul și zgomotul de pe drum este minim pe autostradă.
Acum că motorul pe benzină de 65 CP a fost abandonat, singura ta alegere este benzina plină de 90 CP, asociată cu o manuală sau automată cu șase trepte. Performanța sa în linie dreaptă nu vă va doborî șosetele, dar există mai mult decât suficientă ofertă pentru o călătorie confortabilă pe autostradă.
Vorbind despre extra, pentru confortul creaturilor, cum ar fi un afișaj adecvat de infotainment cu navigație prin satelit încorporată, control de croazieră, lumini și ștergători automate, o cameră de marșarier și senzori de parcare, va trebui să alegeți o mașină Expression de top.
Desigur, acest lucru va însemna că va trebui să plătiți (puțin) mai mulți bani — la fel cum ați face dacă ați dori să aduceți mai mult decât un rucsac cu dvs. pe acel zbor Ryanair.
Dar chiar și așa, pentru felul în care se conduce și caracterul practic oferit, Dacia Sandero încă reprezintă un raport calitate-preț excepțional. A fi „ieftin” cu siguranță nu este un lucru rău în acest caz, așa că verificați ofertele noastre pentru a vedea câți bani vă putem economisi pe unul.
Și pentru informații mai aprofundate despre conducere, specificații și caracter practic, continuați să citiți această recenzie.
Cât costă Dacia Sandero?
Dacia Sandero are o gamă recomandată de 12.995 lire sterline până la 15.495 lire sterline. Cu toate acestea, cu carwow puteți economisi în medie 98 GBP. Prețurile încep de la 12.631 GBP dacă plătiți cash. Plățile lunare încep de la 201 GBP. Prețul unei Dacia Sandero second-hand pe carwow începe de la 11.700 de lire sterline.
Sandero a primit de multă vreme distincția de a fi cea mai ieftină mașină din Marea Britanie și, în afară de MG3 , este încă cu kilometri mai ieftin decât orice altceva disponibil în prezent. MG3 are un preț care se situează între echiparea de bază Essential și cea mai cuprinzătoare Expression a lui Sandero, dar Sandero își păstrează totuși avantajul datorită echipamentelor standard mai cuprinzătoare pentru preț și a unei experiențe de condus mai rafinată.
Alternative precum Volkswagen Polo, Renault Clio (pe care se bazează) și Ford Fiesta ar putea oferi mai mult rafinament, dar toate costă cel puțin 6000 de lire sterline în plus în echiparea de bază. Cu o astfel de economisire masivă, am opta pentru un Sandero în finirea de top Expression, care adaugă doar 1000 de lire sterline la prețul de bază și include câteva caracteristici de dorit, cum ar fi intrarea fără cheie, afișaj media de 8,0 inchi și geamuri electrice din spate.
În oraș
Dacia Sandero este o alegere excelentă pentru călătoriile prin oraș, are o direcție ușoară (dacă este ușor lipsită de viață), o configurație de suspensie orientată spre confort și suficientă lovitură pentru a intra în golurile din trafic. Poziția de condus este bună, cu vizibilitate decentă, iar transmisia automată opțională ajută la eliminarea stresului din naveta zilnică. Senzorii de parcare din spate și o cameră pentru vedere în spate sunt standard pe modelul de top Expression, dar mașina este suficient de compactă pentru a nu avea nevoie de ei.
Pe autostrada
Noua Dacia Sandero este un pas înainte față de antecedentele sale, cu un rafinament mult îmbunătățit la viteze de autostradă. Veți obține o călătorie mai liniștită cu unele alternative mai scumpe, dar Sandero se descurcă bine călătoriilor lungi și este suficient de spațios pentru a găzdui patru adulți și câteva bagaje mici în același timp.
Pe un drum întortocheat
Setările moi ale suspensiei care îi conferă lui Sandero calitatea sa iertatoare de rulare în oraș înseamnă că virajele entuziaste nu sunt punctul său forte. Aderă bine la șosea, dar caroseria se va apleca în curbe atunci când este luată cu viteză, lucru pe care oricum nu e foarte probabil să faci cu această mașină. Motorul pe benzină de 90 CP este dornic, dar nici nu prea se potrivește acestui tip de condus mai entuziast; un Ford Fiesta ar fi mult mai distractiv pe un drum întortocheat.
Sandero este suficient de spațios pentru patru adulți, deși nu este la fel de practic ca alternativele mai scumpe
Șoferul nu va avea probleme să se simtă confortabil în spatele volanului reglabil și, deși nu există comenzi electrice aici, scaunele oferă multă mișcare pentru a găsi un loc bun. Scaunul pasagerului din față nu oferă reglare pe înălțime, dar există o cotieră mică și mult spațiu pentru cap și picioare.
Un set de suporturi pentru pahare este încorporat în consola centrală și există spațiu pentru un telefon mobil înaintea schimbătorului de viteze.
Spatiu pe banchetele din spate
Scaunele din spate sunt, de asemenea, confortabile, cu suficient spațiu pentru doi adulți sau un set de scaune pentru copii care pot fi atașate la cele două suporturi exterioare ISOFIX. Scaunul din spate din mijloc este puțin strâns pentru pasagerii mai mari, dar trei adolescenți ar trebui să încapă pe bancheta din spate. Un suport de pahare singur este prevăzut pentru pasagerii în spate.
Spațiu de pornire
Ai 328 de litri de portbagaj cu scaunele din spate ridicate, adică mai generos decât cei 292 de litri pe care îi ai la Ford Fiesta, dar ceva mai puțin decât cei 351 de litri ai lui VW Polo. Rabatați scaunele din spate împărțite 60:40 în jos și obțineți 1.108 litri în total — cazând din nou la mijlocul clasei sale. Deschiderea portbagajului este largă, dar există o buză puternică pentru a ridica lucrurile grele peste, plus nici podeaua portbagajului nu este complet plată. Aveți totuși câteva cârlige la îndemână pentru genți și există un spațiu sub podeaua portbagajului pentru roata de rezervă opțională.
Stil interior, infotainment și accesorii
Un interior modern și câteva accente elegante contrazic poziționarea pe piața bugetară a lui Sandero în mijlocul unei mări de materiale plastice dure
Un lifting a făcut ca gama Sandero să primească câteva actualizări cosmetice minore, iar ornamentul Access a fost abandonat. Asta înseamnă că chiar și echipamentul Essential de nivel de intrare arată puțin mai luxos decât v-ați aștepta la acest preț, cu cadrane analogice clare, linii orizontale ascuțite pe tabloul de bord și un nivel decent de potrivire și finisare. Există încă o mare de bucăți de plastic dur în toată cabină, dar reușește să evite să arate ca și cum ar fi fost construită la un preț.
Decorația Expression adaugă un volan acoperit cu piele, țesătură moale pentru scaun și un ecran tactil de infotainment de 8,0 inchi – modelul de bază necesită să utilizați în schimb smartphone-ul. Ecranul încorporează o cameră din spate pentru a merge împreună cu senzorii de parcare care fac, de asemenea, parte din ornamentul Expression. Sistemul este suficient de simplu de utilizat și oferă conectivitate Apple CarPlay și Android Auto dacă preferați să utilizați propriile aplicații.
Butoanele rotative inteligente controlează sistemul de încălzire și ventilație, iar volanul este echipat cu butoane pentru controlul vitezei de croazieră, în timp ce sistemul audio primește propria manetă de reglare sub comenzile farurilor. O priză de 12 volți și un port USB sunt situate sub comenzile de temperatură, iar partea superioară are acces chiar și fără cheie.
MPG, emisii și taxe
Actualizarea recentă a redus gama la o singură opțiune de motor, o benzină cu turbocompresor de 90 CP, care a fost probabil alegerea grupului. Are Sandero de la 0 la 100 km/h în 11,7 secunde; nu este un timp groaznic, dar mult mai rapid decât anemicul Volkswagen Polo de 80 CP și nu cu mult în urmă celor 10,7 secunde ale Ford Fiesta de 100 CP.
Sandero are o medie oficială de 53,3 mpg în condiții mixte, aceasta se compară din nou bine cu Polo de bază, care gestionează un 51,1 mpg oficial și Renault Clio care folosește același motor de 90 CP și oferă 54 mpg. Sandero automat este puțin mai lent până la 62 mph (13,4 secunde) și puțin mai însetat la 48,7 mpg. Optarea pentru această transmisie ar putea fi totuși o idee bună dacă petreceți o bună parte din conducerea zilnică în trafic. Taxa de drum pentru mașina manuală este în prezent de 190 de lire sterline pentru primul an, crescând la 230 de lire sterline pentru mașina automată.
Siguranță și securitate
Cea mai recentă Dacia Sandero este un pas mare față de modelul anterior, nu în ultimul rând pentru că acum se bazează pe bazele actuale ale Renault Clio. S-ar putea să vă așteptați ca acest lucru să însemne că va obține același rating de cinci stele ca și Clio, dar, din păcate, Dacia Sandero Stepway (versiunea de conducere a lui Sandero) a obținut un rating scăzut de două stele.
În timp ce cotele de siguranță de 70% și 71% pentru adulți și copii sunt acceptabile, scorul slab de 42% pentru sistemele avansate de asistență a șoferului a dezamăgit. Pentru cât merită, dacă nu ar fi fost eficiența limitată a sistemului automat de frânare de urgență, Sandero Stepway ar fi primit un rating de patru stele.
Toate modelele Sandero vin cu asistență la pornirea în pantă, frânare avansată de urgență (deși eficientă doar în evitarea altor mașini și nu a pietonilor sau a bicicliștilor), șase airbag-uri și cruise control. Decorația Expression adaugă acces fără cheie, o cameră de retrovizoare și senzori de parcare din spate — senzorii de parcare din față sunt opționali.
Fiabilitate și probleme
Componentele testate și testate folosite la modelele Dacia au făcut ca acestea tind să fie mașini de încredere. Sondajele de fiabilitate au observat Sandero un scor foarte mare, adesea în primele trei poziții, punându-l înaintea mărcilor mult mai elegante. Până acum a existat o singură rechemare pentru Sandero, a fost pentru un sistem de combustibil de înaltă presiune potențial defect.
Toate modelele Dacia Sandero sunt acoperite de o garanție de trei ani/60.000 de mile. Un plan de service pe trei ani sau 30.000 de mile costă 486 GBP la momentul scrierii; extinderea acestuia cu încă un an și 10.000 de mile vă va aduce înapoi cu 330 GBP în plus. Dacă intenționați să vă păstrați mașina, atunci puteți opta pentru un plan de service de patru ani/60.000 de mile și o garanție extinsă pentru 1.152 GBP.