VW Up este una dintre cele mai elegante și dezirabile mașini de oraș la vânzare, dar este relativ scumpă și unele alternative au puțin mai mult spațiu în spate.
Ce e bun
Ce nu e asa de bine
Este Volkswagen Up o mașină bună?
Volkswagen Up este un pic ca una dintre acele sticle de Veuve Cliquot pe care le găsești în minibarul unui hotel. Este cel mai mic, cel mai ieftin model al companiei, dar are totuși genul de interior de înaltă calitate, la care te-ai aștepta de la un Volkswagen.
Dedesubt, este aceeași mașină ca Seat Mii și Skoda Citigo și este o alternativă la mașinile de oraș precum Hyundai i10, Kia Picanto, Citroen C1 și Toyota Aygo .
În interior, Up are un aspect simplu, minimalist, dar este mai inteligent decât Picanto și totul se simte mai solid decât în Suzuki Celerio , la chilipir . De asemenea, puteți alege dintr-o mare varietate de pachete de styling opționale pe unele modele care fac totul doar puțin mai inteligent. Vrei aliaje negre, o vopsea în două nuanțe sau un tablou de bord în culori diferite? Nici o problema.
Nici nu veți dori cele mai noi tehnologii. Radioul DAB este standard în întreaga gamă, iar toate modelele au un ecran color elegant de 5,0 inci, prin care puteți rula o mulțime de funcții dintr-o aplicație pe un smartphone montat într-un suport deasupra tabloului de bord.
Având în vedere cât de mică este mașina, s-ar putea să fii surprins cât de ușor este pentru aproape oricine să se simtă confortabil în Up, chiar dacă este destul de înalt. La fiecare model, scaunul șoferului are reglare pe înălțime și, deși volanul se reglează doar pentru înălțime, nu pentru atingere, puteți obține cu ușurință o poziție decentă de condus.
Și mai surprinzător, este o poveste similară și pe scaunele din spate. Desigur, nu poți primi decât doi oameni în spate – spre deosebire de Hyundai i10, care va lua trei – dar există suficient spațiu pentru cap și genunchi pentru ca adulții înalți să se simtă confortabil.
Portbagajul, de asemenea, este încăpător pentru această dimensiune de mașină. Capacitatea sa de 251 de litri este la egalitate cu cea pe care o veți găsi la modelele i10 și Picanto , așa că nu va avea probleme în a înghiți un cărucior sau o valiză mare.
S-ar putea să arate puțin ca o cutie de pantofi, dar Up este una dintre cele mai inteligente și mai confortabile mașini de oraș pe care le poți cumpăra
Puteți obține Up cu două motoare pe benzină de un litru. Toate, cu excepția modelului sportiv GTI de vârf, vin cu o versiune fără turbocompresor de 60 CP, care se simte mai mult decât confortabil în oraș, dar va trebui muncit din greu pentru a depăși pe drumuri mai rapide. Între timp, GTI vine cu un turbocompresor 1.0 vizibil mai puternic de 115 CP și este un trăsnet potrivit pentru a conduce. Există și un Up pur electric pe care l-am revizuit separat.
După cum v-ați aștepta, Up este o mașină de oraș grozavă, parțial pentru că dimensiunile sale mici o fac cu adevărat ușor de manevrat, dar și pentru că aveți o vedere bună. Ceea ce probabil nu vă veți aștepta este că Up este, de asemenea, destul de confortabil și nu veți simți prea multe dintre denivelările și gropile care împânzesc străzile orașului nostru. Nu în ultimul rând, este și remarcabil de bun în comparație cu alte mașini de dimensiunile sale pentru croazieră pe autostradă.
Rezultatul final este că, în general, Up este una dintre cele mai bune mașini de oraș pe care le puteți cumpăra, combinând caracteristicile mașinilor mari cu confortul mașinilor mici. Cu toate acestea, este mai scump decât alternativele – inclusiv Skoda Citigo și SEAT Mii , care sunt aproape exact aceeași mașină.
Cât de practic este?
Vei putea elimina la fel de multe bucăți de familie și bob în cabina inteligentă a lui Up ca în multe mașini mai mari. Din păcate, spre deosebire de unele alternative, nu o puteți obține cu locuri pentru cinci.
Poate fi mic, dar Flyweight Up oferă un impact impresionant în mizele practice – modelele cu cinci uși sunt suficient de încăpătoare pentru a transporta patru adulți și o valiză mare deodată.
Cum e să conduci?
Up este o briză absolută de condus prin oraș. Este mic, manevrabil și confortabil, dar motorul de bază de 60 CP se simte lent, iar cutia de viteze automată este sacadată în cel mai bun caz
All Up-urile produc un zumzet rotor cu trei cilindri atunci când accelerați, dar numai cea mai puternică versiune de 90 CP are o mușcătură care să se potrivească cu scoarța sa
Cum e înăuntru?
Nu veți găsi materiale plastice deosebit de moale în cabina lui Up, dar cel puțin aspectul său inteligent arată bine și îl puteți personaliza cu 12 modele diferite de bord.