Skoda Scala oferă o mulțime de spațiu și echipamente standard la un preț avantajos. Dacă prețuiești un drive distractiv, există opțiuni mai bune, totuși.
Ce e bun
Ce nu e asa de bine
Este Skoda Scala o mașină bună?
Înainte de a vă alătura turmei de SUV-uri, acordați-vă un moment pentru a vă gândi la ceva diferit – Skoda Scala. Acesta este un hatchback cu cinci uși, care oferă celor ca Ford Focus, Kia Ceed și Volkswagen Golf multe la care să se gândească, cu interiorul său elegant și prețurile atractive.
Este un lucru decent interesant de privit la exterior, mai ales la ornamentele sportive Monte Carlo, iar în interior este elegant, nu alamăn. Există materiale plastice la atingere pe tabloul de bord și pe uși, accente de negru pian și crom și comutatoare care se simt substanțiale. Nu este deloc bun pentru VW Golf, dar rivalizează cu ușurință cu Focus sau Ceed .
Unde este mai bine decât toate trei este infotainment. Mașinile entry-level beneficiază de un mic ecran tactil color de 6,5 inchi, dar merită actualizat la echiparea SE de nivel mediu pentru versiunea sa de 8 inchi. Se așează deasupra tabloului de bord, astfel încât nu trebuie să vă întindeți gâtul pentru a-l vedea, iar meniurile sale logice cu butoane de comenzi rapide și grafica luminoasă și clară sunt impresionante. Există un ecran și mai mare de 9 inchi pe modelele SE L de vârf cu navigație prin satelit încorporată și cadrane digitale Virtual Cockpit, dar sistemul de 8 inchi va fi suficient pentru majoritatea.
Sistemul de nivel mediu vine, de asemenea, cu Apple CarPlay și Android Auto, astfel încât să aveți navigație prin satelit încorporată nu este o necesitate, în timp ce accesul de la distanță prin intermediul unei aplicații este standard în întreaga gamă. Cu toate acestea, merită să adăugați acele cadrane digitale ca opțiune la ornamentul SE dacă vă puteți întinde până la el – arată superb, sunt foarte ușor de citit și ridică cabina și mai mult.
Scala are și spațiu pe partea sa. Șoferul primește o cantitate generoasă de reglare manuală a scaunelor și a roților în mod standard (reglarea electrică poate fi adăugată opțional), în timp ce spațiul pentru cap și picioare în jurul scaunelor din față este, de asemenea, din belșug. Mai impresionant este spațiul din spate, unde trei adulți pot sta unul lângă altul într-un confort relativ, dar doi vor avea o mulțime de spațiu pentru a rămâne confortabil în călătoriile lungi.
Vestea bună continuă în portbagaj, care la 467 de litri depășește eforturile alternativelor sale. Nu este doar mare – are, de asemenea, o buză de încărcare redusă, un acces excelent și o mulțime de „Simply Clever” tradițional de la Skoda, astfel de podea reglabilă a portbagajului, plase, cârlige și o priză de 12 V. Dacă aveți nevoie de mai mult spațiu, scaunele din spate se împart 60:40 și se rabatează aproape plat.
Puteți adăuga un sistem care va accelera, frâna și vira pentru a vă menține pe banda. Funcționează bine, dar nu este la fel de sofisticat ca cele mai bune sisteme de vânzare.
În cazul în care Scala este puțin mai obișnuit față de alternative, este impulsul său. Asta nu înseamnă că este rău – un Ford Focus este mai distractiv și un VW Golf ceva mai confortabil , dar direcția necomunicativă, dar precisă a lui Scala, aderența decentă și controlul solid al caroseriei, inspiră multă încredere, dacă nu pulsul ridicat.
În ceea ce privește motoarele, benzina de 1,5 litri și 150 CP este lină și rapidă, dar crește prețul puțin prea mult. Benzina de 1.0 litri de 95 CP este cu siguranță ieftin de cumpărat și de rulat, dar este destul de lipsit de performanță în ceea ce privește performanța. Ca atare, motorul pe care trebuie să îl alegeți este benzina de 1,0 litri de 110 CP, care oferă cel mai bun amestec de performanță, economie și finețe.
Iar între opțiunile de cutie manuală cu șase trepte de la Skoda și cutia automată cu șapte trepte, cel mai bine este să rămâneți la cea manuală mai ieftină. Mașina este grozavă atunci când mergeți în croazieră, dar costă mai mult și tinde să frământați atunci când vă îndepărtați de intersecții și săriți puțin atunci când vi se cere rafale rapide de accelerație.
Dar aceste puncte minore la o parte, Skoda Scala este o trapă de familie complet convingătoare . Păstrați-vă motorul și alegerile de echipare raționale și, de asemenea, subcotează toți rivalii săi în ceea ce privește prețul.