Moto

Recenzie TESTUL ADEVĂRAT AL KTM 250SXF 2023

CE ESTE NOU LA KTM 250SXF 2023?

CE ESTE NOU LA KTM 250SXF 2023?

 În comparație cu bicicleta de anul trecut, KTM 250SXF 2023 este extrem de diferită. Motorul KTM 250SXF de anul trecut exista din 2016. Acum, a suferit o transformare majoră pentru 2023. Noul motor este mai scurt, mai gras, mai jos și aplecat pe spate. Ce inseamna asta? Noul cilindru are un alezaj mai mare și o cursă mai scurtă decât înainte (de la 78,0 mm pe 52,3 mm la 81 mm pe 48,5 mm), iar pachetul motor este cu 8 mm mai mic. În plus, pentru a centraliza masa și a reduce cuplul lanțului, motorul a fost înclinat cu 2 grade înapoi, iar pinionul contraarborei a fost poziționat cu 3 mm mai jos. În plus, raportul de compresie a fost, de asemenea, crescut de la 14,4:1 la 14,5:1. 

Atât cadrul din oțel cromol hidroformat, cât și cadrul secundar din aluminiu/poliamidă din carbon turnat prin injecție sunt toate noi pentru 2023. Cea mai mare schimbare a șasiului este că coloana vertebrală a cadrului și suportul superior de șoc nu mai sunt conectate. Turnurile de șocuri forjate se conectează la stanțele inferioare ale cadrului pentru a ajuta la absorbția energiei transferate de la șocul din spate. Capul de direcție a fost, de asemenea, întărit cu plăci forjate pentru rezistență și rigiditate îmbunătățite. Chiar și cu noul cadru, geometria triunghiului pilotului menține aceeași relație între suporturi pentru picioare, scaun și ghidon (se potrivesc cu modelele KTM 2022 și anterioare). KTM 250SXF din 2023 a primit, de asemenea, un braț oscilant mai rigid din aluminiu turnat sub presiune, o axă spate redusă de 22 mm și o electronică actualizată cu hărți noi și Quick Shift. Există, de asemenea, caroserie complet nouă, un șoc spate WP complet nou, 

CE ESTE NOU LA KTM 250SXF 2023?

Clasa 250 se referă la cai putere. KTM 250SXF a fost întotdeauna un câine de top când vine vorba de cai putere și cuplu, dar Yamaha YZ250F a fost constant mai interesant de la nivel scăzut până la mediu. Stoc la stoc, YZ250F nu produce mai mulți cai putere și nu produce numere de cuplu mai mari decât KTM 250SXF, dar se aprinde mai devreme și lovește mai tare. Acea bandă de putere joasă până la medie ajută YZ250F să iasă mai repede din colțuri. Este mai ușor să călărești pentru că nu trebuie să-l întorci pe lună. 

Pentru 2023, obiectivul KTM a fost să-și păstreze avantajul tradițional de cai-putere la turații mari, care a fost painea și untul KTM 250SXF, sporind în același timp mormăitul de jos cu un alezaj mai mare, cursă mai scurtă și compresie mai mare. A devenit mai bine, dar nu acolo unde și-a dorit KTM. În loc să lovească mai tare în jos, KTM 250SXF 2023 are o bandă de putere foarte asemănătoare cu modelul 2022, de la ralanti până la 9500 rpm. Nu ne înțelege greșit; noul motor este mai bun de la mic la mediu, dar diferența fluctuează între doar 3/10 până la 1/2 din cai putere față de bicicleta de anul trecut; cu toate acestea, KTM 250SXF din 2023 intră într-o altă treaptă de viteză după 9500 rpm și trage o putere completă înainte de 2022 prin semnare. În cele din urmă, atât KTM 250SXF 2022, cât și 2023 țipă la 13.700 rpm, în timp ce KTM 250SXF 2022 produce 44,2 cai putere, iar KTM 250SXF 2023 produce 44.

În rezumat, KTM 250SXF din 2023 este puțin mai puternic decât modelul 2022 peste tot și destul de mai puternic decât Yamaha YZ250F de la mijloc în sus, dar nu este atât de puternic pe cât ne așteptam să fie noul motor.

CUM FUNCȚIONEAZĂ KTM 2023SXF 250 PE PISTĂ?

hiar dacă dyno-ul spune că acest motor este doar puțin mai puternic decât KTM 2022SXF 250SXF jos, pe pistă, se simte puțin mai puțin captivant de la început. Totuși, își intră în putere aproape imediat. Odată ajuns la puterea medie și de vârf, KTM 250SXF 2023 rulează în murdărie mai bine decât pe dyno. Este mai puternică decât bicicleta din 2022, dar nu cu salturi. În general, chiar și cu gama medie îmbunătățită, motorul KTM 250SXF 2023 este încă un țipător cu turații mari care trebuie să fie accelerat pentru a stoarce toată puterea. 

În ceea ce privește cartografierea, majoritatea pilotilor noștri de testare au preferat Harta 2 (harta verde). A fost mai interesant, mai agresiv și mai rapid la capătul de jos. Harta 1 a fost harta de bază pentru călăreții noștri de testare începători și veterinari. KTM a dorit o diferență mai mare între hărțile sale pentru 2023 și suntem bucuroși să spunem că au reușit. În ceea ce privește butonul TC (controlul tracțiunii), ne-a făcut să credem că ECU-ul nostru are probleme. Harta TC a detonat motorul atât de mult încât nu a putut să iasă din drumul său. Bicicleta suna oribil și mergea oribil cu controlul tracțiunii activat. 

DACĂ ECHIPELE DIN FABRICA S-AU LUPTA CU NOUA BICICLETA, TREBUIE SĂ FIE ÎNCOREJAT?

Da si nu. Ne putem gândi la mai multe echipe importante care au pierdut timpul de testare când și-au luat noile motociclete chiar înainte de începerea sezonului următor. Când a apărut noul motor KX250 cu turații mari, echipa Pro Circuit Kawasaki a avut timp limitat pentru a-l dezvolta într-o mașină care să funcționeze la fel de bine ca vechiul lor motor. A fost nevoie de o mare parte din sezonul 2021 pentru a pune noul KX250 la înălțime. Când Honda a introdus noul CRF450 2021, acesta avea defecte de cartografiere chiar din cutie, pe care Honda le-a pus pe seama lipsei de testare din cauza pandemiei. Honda a avut nevoie de aproape cinci luni pentru a publica un buletin și a remapa bicicletele clienților. Echipa MotoConcept Honda a ales să nu participe la CRF 2021. Au rămas cu bicicletele lor twin-pipe 2020 de teamă din cauza lipsei de piese și a defecțiunilor inevitabile la un KTM și Husqvarna au sosit târziu, iar pilotii lor s-au chinuit să-și instaleze noile biciclete. Echipa Red Bull KTM a avut doar o mână de 2022-1/2 Factory Edition 450 în timpul extrasezonului, iar singurul lor pilot din fabrică 250, Max Vohland, nu a primit un Factory Edition 250SXF decât cu o lună înainte de Anaheim 1. Deși Max dorea pentru a concura cu seria 250 West Supercross, el și echipa au trecut la regiunea 250 East, care a început ulterioară, pentru a avea mai mult timp pentru el să învețe noul 250SXF. Când o echipă din fabrică se luptă cu o bicicletă nouă, nu este întotdeauna un indiciu că bicicleta este proastă; înseamnă doar că setările pe care s-au bazat timp de patru sau cinci ani nu funcționează la noul model. Ei sunt forțați să facă teste în mijlocul sezonului de curse în fața privirilor indiscrete ale prietenilor și inamicilor deopotrivă.

Piloții de testare MXA sunt cei care stabilesc dacă modelul 2023 este defect sau nu, deoarece testăm riguros motocicletele de stoc pentru a oferi consumatorilor o părere sinceră despre cele mai recente biciclete. Doar pentru că Justin Hill a câștigat San Diego Supercross 2018 pe o Suzuki RM-Z250 nu înseamnă că ne vom răzgândi și ne vom rescrie testul de bicicletă. Iar faptul că Jason Anderson iubește noul său KX450 nu schimbă realitatea că șuruburile se dezlipesc ca un nebun pe Kawasakis. Și așa este și cu platforma KTM 2023. Doar pentru că Max Vohland nu a avut un sezon câștigător de campionat, asta nu înseamnă că 2023 SXF de stoc este mai rău pentru tine sau pentru noi decât bicicleta de anul trecut.

CÂT TIMP TREBUIE PENTRU PENTRU 250SXF 2023?

A existat o enigmă cu KTM-urile și Husky-urile din 2023. Majoritatea motocicletelor de mișcare se simt grozav atunci când sunt noi. Motorul se simte clar și proaspăt și, deși s-ar putea să nu fie încă configurat pentru tine, nu poți să nu te bucuri de el, deoarece ești pe o mașină nealterată. Surprinde! KTM 250SXF din 2023 nu s-a simțit atât de fierbinte imediat. Noua bicicletă a oferit o senzație complet diferită de cea cu care eram obișnuiți. A oferit o senzație unică cu cadrul mai rigid și șasiul anti-squat. Din fericire pentru noi, ne-am amintit că în 2018 am avut aceeași problemă cu acel șasiu KTM, după ce au adăugat garnituri de întărire la tubul de direcție. Piloții de testare nu au putut rula setările de suspensie pe care le-au iubit în 2017. Dar, după câteva ore de timp pe pistă, totul părea să revină la normal. 

Din fericire, echipajul de distrugere MXA nu a renunțat la KTM 250SXF în prima oră de asprime. Cu cât punem mai mult timp pe bicicletă, cu atât a devenit mai bine. KTM-ul nostru 2023 SXF s-a încheiat în cele din urmă pentru noi la 10 ore. Motorul avea turații libere. Furcile pneumatice WP XACT erau mai plușoase și, cel mai important, cadrul din oțel cromoly a devenit mai rezistent. 

Credem că este ridicol că o bicicletă nouă durează atât de mult până se sparge? Da, mai ales având în vedere că majoritatea cicliștilor nu pot avea 10 ore pe cadru în câteva zile sau chiar în câteva săptămâni; cu toate acestea, cu fiecare oră, cadrul, furcile și motorul se vor simți mai bine. Odată ce rama are 10 ore pe el, se simte la fel de moale ca și papucii de dormitor uzați.  

 După perioada îngrozitor de lungă de rodare, KTM 250SXF 2023 se descurcă excelent. Stabilitatea în linie dreaptă și acțiunea suspensiei la frânare la intrarea în colț sunt mult îmbunătățite. Unul dintre primele beneficii pe care le-au observat testerii noștri când au mers pe noul șasiu a fost mai puțină oboseală a mâinilor. Cu coloana vertebrală separată de turnul de șoc și energia aterizărilor dure și a denivelărilor mari fiind redirecționată în jos pe luptele paralele ale cadrului (în loc de către coloana vertebrală), cadrul absoarbe energie și disipează trauma de forță contondente pentru a oferi mai puțin feedback pilotului. Pe scurt, bicicleta din 2023 este mai bună la absorbția denivelărilor de frânare și accelerație. 

Pentru testerii intermediari și Pro MXA care cântăresc în jur de 175 de lire sterline, arcul de șoc de 42 N/mm a fost prea moale, dar a fost grozav pentru călăreții noștri de testare mai ușori în intervalul de 140 până la 160 de lire sterline. Ne-a plăcut performanța furcilor pneumatice WP XACT în ultimii trei ani de model; cu toate acestea, necesită mai mult efort decât furcile cu arc elicoidal. Resetați întotdeauna presiunea aerului înainte de a merge și șuruburile de aer dimineața. Apoi, dacă bicicleta dvs. stă la soare, verificați din nou furcile monitorizând orice creștere a presiunii pe parcursul zilei. Ne verificăm presiunea furcii înainte de fiecare cursă.

Un sfat important. Legătura noastră de șoc se bloca. Noua generație de modele KTM/Husky au avut probleme cu rulmenții cu ace care ieșeau din interiorul manivelei de tip clopot al legăturii și împiedicau mișcarea, făcându-l să se lipească. O legătură cu mișcare lentă nu va permite șocului să funcționeze corect și face ca partea din spate să se simtă moartă. Verificați pentru a vedea dacă aveți această problemă, scoțând manivela clopot și înfiind-o într-o menghină. Apoi testați fiecare dintre cele trei sloturi pentru a vedea dacă manivela clopotului se rotește fără probleme sau se blochează. Dacă legătura dvs. se blochează, înlocuiți rulmenții cu ace cu un rulment nou cușcă (număr de piesă KTM 58033097000).